اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

January 29, 2014
8:40 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60534

میانگین سرعت شبکه‌های موبایلی جهان

کارشناسان بر اساس مطالعه جدید اعلام کردند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ میانگین سرعت اتصال به شبکه‌های موبایلی بین 9.5 مگابیت در ثانیه تا 0.6 مگابیت در ثانیه بوده است.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، بر اساس نتایج حاصل از بررسی جدید مرکز Akamai، میانگین سرعت اتصال به شبکه‌های موبایلی در فصل سوم سال 2013 میلادی بین 9.5 مگابیت در ثانیه تا 0.6 مگابیت در ثانیه اعلام شد.
 
در این بررسی همچنین مشخص شد که طی دوره زمانی یاد شده متوسط سرعت اتصال به شبکه‌های موبایلی در بیشترین حالت ممکن نیز بین 49.8 تا 2.4 مگابیت در ثانیه محاسبه شده است.
 
در این بررسی سرعت اتصال به شبکه اینترنتی در 18 اوپراتور موبایلی مورد مطالعه قرار گرفت که حداقل سرعت آن‌ها 4 مگابیت در ثانیه بود.
 
بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی شرکت مخابراتی اریکسون، در فصل سوم از سال 2013 میلادی حجم ترافیک اطلاعاتی در شبکه‌های موبایلی 10 درصد افزایش یافته و نسبت به مدت مشابه از سال قبل هم 80 درصد بیشتر شده است.
 
تحلیل‌های صورت گرفته در مرکز Akamai IO هم نشان داد جست‌وجوهای اینترنتی مبتنی بر Android Webkit در کل 38 درصد از ترافیک اینترنتی موبایلی در فصل سوم 2013 را شامل می‌شود و جست‌وجوهای اینترنتی با Apple Mobile Safari نیز 24 درصد حجم ترافیک اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
 
سیستم Akamai Intelligent Platform در فصل سوم سال گذشته بیش از 760 میلیون آدرس اینترنتی مبتنی بر سیستم IPv4 را از 239 کشور/منطقه ثبت کرد و با تحلیل آن‌ها نتایج یاد شده را به‌دست آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.