امنیت

بازی

فناوری اطلاعات

گوشی

January 29, 2014
8:50 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60541

جاسوسی بازی موبایل انگری بردز برای آمریکا و انگلیس

internet user.jpg

آمریکا و انگلیس این بار با استفاده از اطلاعات شخصی کابران در بازی محبوب انگری بردز(پرندگان خشمگین) که تا به حال 1.7 میلیارد بار دانلود شده، از شهروندان جاسوسی می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، "ادوارد اسنودن"(Edward Snowden) کارمند اسبق "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) با انتشار اسناد جدید توضیح داد که جاسوسان آمریکایی به صورت مرتب ابزارهای موبایلی محبوب را زیر نظر می‌گیرند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از کاربران به دست آورند.
 
این طور که گفته می‌شود "سازمان امنیت ملی آمریکا" قادر است از طریق سرورهای خود اطلاعات شخصی کاربران از جمله موقعیت جغرافیایی و سایت‌های اینترنتی مشاهده شده را در جریان ورود به ابزارهای موبایلی به‌دست آورد.
 
ابزارها و نرم‌افزارهای موبایلی برخی اطلاعات شخصی کاربر را برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌دهند، اما جاسوسان قادر هستند تقریبا به همه اطلاعات مورد نیاز خود در این ابزارها دسترسی پیدا کنند.
 
سازمان NSA با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون "اهداف اطلاعاتی خارجی باارزش" را مورد توجه قرار نداده و تلاشی برای جمع‌آوری اطلاعات از آن‌ها نکرده است.
 
در این بیانیه آمده است: «این ادعا که مراکز خارجی اطلاعاتی NSA گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی هر آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهد تا به اهداف و داده‌های خود دسترسی پیدا کند اصلا درست نیست».
 
هنوز به درستی مشخص نشده است که سازمان امنیت ملی آمریکا از این طریق به چه حجمی از اطلاعات دسترسی پیداکرده است. بر این اساس می‌توان تصور کرد که این یک اتفاق کوچک یا یک پروژه بزرگ بوده است که جاسوسان آمریکایی طی آن سعی کرده‌اند اطلاعات مورد نظر خود را جمع‌آوری کنند.
 
یکی از گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در سال 2012 میلادی حاکی از آن است که در این اقدام مراکز اطلاعاتی این کشور روی بازی "پرندگان خشمگین" یا همان Angry Birds تمرکز داشته‌اند و سعی می‌کردند اطلاعات مورد نیاز خود را طریق این ابزار از دستگاه‌های اندرویدی به دست آورند.
 
بر این اساس می‌توان گفت که هر اقدام کاربران برای نشانه‌گیری خوک‌های سبزرنگ و پرتاب پرنده‌های خشمگین هم مورد توجه سازمان NSA قرار گرفته و اطلاعات مربوط به آن در رایانه‌های داخلی این سازمان جاسوسی ذخیره شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.