اپراتورها

تلفن همراه

January 29, 2014
9:05 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60544

گم شدن سیم کارت و کوتاهی همراه اول برای مشترکی 3 میلیون تومان آب خورد

MCI-logo.jpg

وقتی سیم کارتی در خارج از کشور دزدیده و یا مفقود می شود، چرا در ایران رسیدگی به این امر به خوبی صورت نمی گیرد، و وقتی به نتیجه نمی رسد مانند تصادف رانندگی، مقصر را لاستیک خودرو می دانند.
 
به گزارش موج، مفقود یا دزدیده شدن گوشی‌های تلفن همراه بیش از خسارت‌های مالی و معنوی که به دنبال دارد، آزردگی خاطر و نوعی استرس درونی برای مال باختگان به وجود می‌آورد به نوعی که آثار آن تا حدی زیاد است که در برابر کوچک ترین کنشی به صورت کاملا ناخودآگاه واکنش نشان می‌دهند.
 
بر اساس این گزارش، روال پیگیری این سیم‌کارت‌های دزدیده یا مفقود شده به اندازه‌ای طولانی و خسته کننده است که شاید برای مشترکین بسیار ملال آور شود و طبق قانون همراه اول برای اینکه سیم کارت مفقود شده را بسوزانید باید به یک مرکز امور مشترکین مراجعه کنید.
 
حال با تمامی این تفاسیر اگر سیم کارتی دزدیده یا مفقود می‌شد، باید به مرکز خدماتی اپراتور مورد نظر می‌رفته تا با سوزاندن سیم‌کارت مانع از سوء‌ استفاده از آن بشویم.
 
حال اگر این سیم کارت در خارج از کشور گم و یا مفقود شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد برای مشترکان چقدر می تواند آزار دهنده باشد. 
 
بر همین اساس، آقای احمدی که در روز اربعین به کربلا رفته بود سیم کارت همراه اول خود را با کارکرد 30 هزار تومان در کربلا گم می کند.
 
وی در این خصوص توضیح می دهد: من با خانواده ام تماس گرفتم و آنها به همراه اول رفتند و آنها به خانواده ی من گفتند سیم کارت شما رو قطع کرده ایم، درحالیکه وقتی که بردارم پرینت حساب من را گرفته سه میلیون تومان در آن مکالمه تلفنی ثبت شده است!
 
وی در خصوص اینکه به گفته ی شرکت مخابرات چنانچه ودیعه بیشتر از قیمت سیم کارت باشد، سیم کارت قطع می شود، اظهار داشت: چطور است شرکت مخابرات وقتی که کارکرد سیم کارت به قیمت ودیعه سیم کارت رسیده، سیم کارت را قطع نکرده است؟
 
احمدی افزود: شرکت مخابرات گفته باید سه میلیون تومان پرداخت شود و چنانچه پرداخت نشود ممنوع المعامله می شوم، بطوریکه زمانی که من کربلا بودم خط مغازه ی من را به خاطر همین سه میلیون تومان قطع کرده اند!
 
وی عنوان کرد: همواره وقتی مقصر در تصادف رانندگی پیدا نمی شود تقصیر را به گردن لاستیک می گذارند و حال با تمام پیگیری هایی که من و خانواده ام انجام داده ایم مقصر را کشور عراق دانستند و گفتند ما کاری برای شما نمی توانیم انجام دهیم و شما طبق قانون سه میلیون تومان به شرکت مخابرات و همراه اول باید پرداخت کنید! 
 
حال با این تفاسیر وقتی که عملکرد یک سری افراد که خدمات به مردم ارائه می کنند و در خدمت رسانی قصور و کوتاهی صورت می گیرد یاد حکایتی می افتم که روزی طبیبی داشت به شاگرد خود طبابت یاد می داد و به شاگرد خود گفت: وقتی که دیدی نسخه اشتباه دادی و مریض مرد، اطراف بیمار را نگاه کن هر چی که اطراف بیمار بود، بگو مریض آن را خورده و مرده و شاگرد وقتی به بالین مریضی رفت و از قضا نسخه اشتباه می دهد و وقتی خانواده ی مریض علت را جویا می شود، شاگرد بر بالین مریض می رود و هرچی اطراف را نگاه می کند چیزی نمی بیند و چون از استاد یاد گرفته بود که مقصر چیز دیگری نشان دهد و در اطراف مریض پالون خر را می بیند و به خانواده ی بیمار می گوید مریض شما پالون خر خورده و مرده! 
 
و اینجا این پرسش مطرح می شود چرا زیر مجموعه ی همراه اول کوتاهی می کند که مشترکین با کوچک ترین مشکل به بزرگ ترین مشکل برمی خورند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.