امنیت

فناوری اطلاعات

January 29, 2014
9:24 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60548

خرم آبادی: نسبت ناروای “سلیقه‌گرایی” به کارگروه تعیین مصادیق، عقده‌گشایی و مستوجب تعقیب کیفری است

تسنیم نوشت: دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: چسباندن نسبت ناروای سلیقه‌گرایی به کارگروه نوعی عقده گشایی است و این اقدام از نظر قضایی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه کارگروه به حساب می‌آید و مستوجب تعقیب کیفری است.
 
عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با موضوع "پایان سلیقه گرایی در فیلترینگ" که توسط یک روزنامه صبح در گفت‌وگو با دبیر شورایعالی فضای مجازی مطرح شده است، اظهار کرد: با برادر عزیزم جناب آقای مهندس انتظاری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این خصوصی صحبت کردم؛ ایشان اعلام کردند که هرگز چنین نسبت ناروایی را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نداده‌اند.
 
وی افزود: آقای انتظاری گفتند که نسبت ناروای سلیقه‌گرایی به کارگروه تعیین مصادیق نداده‌اند و آنچه برخی نشریات گفته‌اند کذب است.
 
مشاور قضایی دادستان کل کشور در ادامه درباره چنین رویه‌ای ابراز کرد: برخی فتنه‌گران و پادوهای فتنه به خاطر ضربه شدیدی که از اقدامات قانونی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متحمل شده‌اند، در پی ایجاد اختلاف بین مسئولین هستند ولی به فضل الهی مسئولین با هوشیاری کامل، این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.
 
خرم‌آبادی تصریح کرد: کسانیکه نسبت ناروای سلیقه‌گرایی را به کارگروه تعیین مصادیق می‌دهند، می‌خواهند عقده گشایی کنند و از نظر قضایی این اقدام آن‌ها، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه کارگروه بوده و مستوجب تعقیب کیفری است.
 
او افزود: شورایعالی فضای مجازی که به فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای تشکیل شده است، در تمام زمینه‌های مربوط به فضای مجازی حق سیاست‌گذاری دارد و سیاست‌های تعیین شده توسط این شورا برای تمام نهادهای کشور لازم‌الاجراست.
 
وی خاطر نشان کرد: کارگروه نیز با کمال میل از سیاست‌های تعیین شده توسط این شورای عالی استقبال می‌کند و به هیچ وجه تخطی از آن‌ها را جایز نمی‌داند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.