سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 1, 2014
10:18 شنبه، 12ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60561

نوت‌بوک‌سازان بزرگ فعالیت خود را کاهش می‌دهند

تاخیرات ایجاد شده در برنامه‌ریزی‌های کلان بازار جهانی فناوری و کاهش درخواست کاربران برای خرید نسل جدید نوت‌بوک‌ها باعث شد تا بزرگترین شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله اپل، ایسوس، HP، لنوو، سامسونگ، سونی و توشیبا میزان فعالیت‌های خود را در این زمینه کاهش دهند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی DisplaySearch پیش‌بینی شده است که طی سال 2014 میلادی 9 تولیدکننده برتر نوت‌بوک‌ها در جهان درمجموع 134 میلیون دستگاه از این محصول را روانه بازار جهانی کنند که این رقم از پیش‌بینی قبلی 152 میلیون دستگاه کمتر است.
این مرکز تحقیقاتی همچنین اعلام کرد که در سال 2014 میلادی میزان عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه میابد.
"جِف لین"(Jeff Lin) از تحلیلگران مرکز DisplaySearch گفت: «کاهش عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها باعث خواهد شد طی سال جاری تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر چرخه ارزش این محصول الکترونیکی ایجاد شود».
او در ادامه توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم تولیدکنندگان نسل جدید نوت‌بوک‌ها به جای فناوری‌های قدیمی از جمله TFT LCD سراغ نسل جدید فناوری‌ها مانند LTPS بروند. با این وجود شرکت‌های بزرگ برای تولید نسل جدید محصولات خود مبتنی بر ویندوز و اندروید مشکلات فراوانی پیش‌رو دارند. در این راستا شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، HP، لنوو و ایسوس تولید محصولات خود را کاهش داده‌اند».
شرکت‌های الکترونیکی به این نتیجه رسیده‌اند که نوت‌بوک‌ها در بازار جهانی مشتریان خود را از دست داده‌اند و به همین خاطر تمرکز بر دیگر انواع محصولات از جمله گوشی هوشمند و رایانه لوحی برای آن‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.