اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 2, 2014
7:14 یکشنبه، 13ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60578

حرفه‌ای جست‌وجو کنید

حتما برایتان پیش آمده که وقتی به دنبال یک سایت بسیار خاص هستید و عبارت مورد نظرتان را جست‌وجو می‌کنید،‌با هزاران صفحه‌ و نتیجه روبرو می‌شوید. اما برای اینکه نتیجه‌مان دقیق‌تر باشد چه می‌توان کرد؟
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، معمولا یافتن نتایج از طریق یک لیست متنی خسته‌کننده کار ساد‌ه‌ای نیست. خوشبختانه اسکریپت‌هایی نوشته شده‌اند که فرآیند جست‌وجو را تا حدی برای کاربران آسان‌تر می‌کنند.
 
یکی از نمونه‌های این اسکریپت‌ها Faviconize Google است که آیکن کوچکی را در کنار هر نتیجه جست‌وجو اضافه می‌کند و در‌ صورتی‌که تعدادی سایت قابل اعتماد دارید، به آن‌ها سریع‌تر دسترسی خواهید داشت.
 
همچنین در‌صورتی‌که سیستم صفحه‌بندی گوگل شما را آزار می‌دهد و برای هر بار دیدن نتایج بیشتر از فشردن دکمه Next و یا انتخاب یکی از صفحه‌ها خسته شده‌اید، استفاده از اسکریپت Autopagerize را به شما توصیه می‌کنیم. کار این ابزار این است که فرآیند اسکرول صفحه‌ها را نامحدود می‌کند و محدود به سرویس جست‌وجوی خاصی هم نیست.
 
برای استفاده از این اسکریپت ابتدا افزونه Greasemonkey را از آدرس greasespot.net دریافت کنید. از طریق آدرس autopagerize.net اسکریپت را دریافت کنید.
 
استفاده از گوگل‌کش در بسیاری از مواقع که وب‌سایت خاصی برای همیشه پاک شده و یا در حین جست‌وجو در دسترس نیست،‌ کارایی زیادی دارد. برای مشاهده نسخه قبلی و کش‌شده یک آدرس، ماوس را روی علامت فلش ظاهر‌ شده در کنار لینک ببرید تا گزینه‌های توسعه‌یافته جستجو به‌نمایش در آیند.
 
به گزارش ایسنا در این بخش برروی لینک Cached کلیک کنید تا نسخه قدیمی سایت را ببینید. در‌صورتی‌که وارد صفحه شوید و بخواهید لینک‌های دیگر آن را مرور کنید، به احتمال زیاد با پیام خطای 404 مواجه خواهید شد. برای رفع این اشکال هم راه‌حلی وجود دارد و آن استفاده از Cache Comeback استفاده کنید.
 
سیستم نوین و یکپارچه جست‌وجوی گوگل با سرویس اجتماعی‌اش موجب می‌شود تا با استفاده از اطلاعات شما، نتایج شخصی‌شده‌ای برایتان لیست شوند. بدین ترتیب، برخی از نتایج احتمالا موافق با آنچه در پی‌اش هستید نباشند. برای غیرفعال‌کردن این امکان، از طریق آیکن شبیه به چرخ‌دنده در بالا و سمت راست به بخش Settings بروید و گزینه Search Settings را بزنید.
 
در بخش Personal results گزینه Do not use personal results را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که Personal results تنها زمانی نشان داده می‌شود که با حساب کاربری گوگل خود وارد موتور جست‌وجو شده باشید.
 
یکی از روش‌های افزایش سرعت جست‌وجو، استفاده از امکانات بالقوه نوار آدرس مرورگر است. در فایرفاکس و کروم تنها کافی‌ است واژه دلخواه را در نوار آدرس وارد و Enter را بزنید. برای مدیریت بهتر جست‌وجو در نوار آدرس (‌کروم) روی آن راست‌کلیک کرده Edit Search Engines را بزنید. علامت + را بزنید. نام،‌ کلمه کلیدی و آدرس دلخواه را وارد کنید. بنابراین در‌صورتی‌که حرف B را برای بخش Keyword انتخاب کرده باشید،‌ با وارد‌ کردن آن در نوار آدرس و فشردن کلید Space می‌توانید جست‌وجو در سایت دلخواه را سریع‌تر انجام دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.