اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 2, 2014
7:27 یکشنبه، 13ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60582

افزایش چند برابری ظرفیت شبکه ملی اطلاعات

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران درباره احیای شورای عالی فن‌آوری اطلاعات گفت: این شورا قرار است برنامه‌های اجرایی دولت را تدوین کند که این سیاست‌ها در چارچوب دستوراتی است که شورای عالی فضای مجازی به تصویب می‌رساند برای مثال این شورا می‌تواند دستوراتی را صادر کند که برنامه‌ها به صورت همگن اجرا شده و یا نحوه بودجه‌بندی، یا نحوه هماهنگی و اجرا در این شورا مشخص می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، نصرالله جهانگرد اظهار کرد: در ابتدا ممکن است جلسات این شورا زود به زود برگزار شوند ولی معمولا در شوراهای این چنین زمانی که چارچوب تصویب می‌شود اجرا در داخل دستگاه‌ها انتقال پیدا می‌کند.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سیاست‌ها در مورد وضعیت سرعت اینترنت چگونه خواهد بود پاسخ داد: اینترنت بدین شکل است که یک شبکه دسترسی در داخل کشور داریم، ظرفیت این شبکه که شبکه ملی اطلاعات داخل کشور است باید چند برابر افزایش پیدا کند. چون 80 درصد نیازهای مردم از طریق سایت‌های داخلی برطرف می‌شود و معمولا 20 درصد از ترافیک پهنای باند به خارج از کشور انتقال پیدا می‌کند که به همان نسبت باید ظرفیت را در گیت وی‌ها افزایش دهیم.
 
او ادامه داد: زیرساخت‌ها در حال توسعه است و معمولا شش تا هشت ماه طول می‌کشد که دستگاه‌ها نصب و در جامعه این سرویس محسوس شود. سیاست‌های اجرایی بر این گونه است که سرعت بالا همراه با کیفیتی خوب در چارجوب مقررات به مردم ارائه شود.
 
رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران در ادامه در مورد ارائه تسهیلات به شرکت‌های خصوصی گفت: وقتی یک هدف، هدف بزرگ است باید تمامی راهکارها متناسب با این سیاست تنظیم شود بنابراین نگاه ما به حل این موضوع است. در مورد واردات مقررات گمرکی، دو بخش دارد یک بخش،‌ بخش مالی و بخش دیگر صیانت از کالاهای داخلی است. بنابراین بخشی که در رابطه با حمایت از بازار داخل شکل بگیرد باید انجام شود.
 
جهانگرد همچنین در رابطه با علت حضور نیافتن خود در برنامه دیروز، امروز و فردا اظهار کرد:‌ حضور من در این برنامه قرار بود با بحث پیرامون شبکه‌های اجتماعی آغاز شود اما حدود یک ساعت قبل از شروع برنامه افراد تعویض شدند و موضوع جلسه به سمت فیلترینگ می‌رفت چون من با بحث فیلترینگ کاری ندارم و نماینده وزارتخانه در آن کمیته شخص دیگری است به همین دلیل حضور من در آن جلسه متناسب با حوزه کاری‌ام نبود.
 
معاون وزیر فن‌آوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: اعتقاد من بر این است که سیاست‌های خرد باید توسط سیاست‌های کلان و سیاست‌های میانی تامین شود در غیر این صورت اثربخشی نخواهد داشت. در این رابطه باید برنامه‌ها را تصحیح کرد تا کمک شود که شغل‌های جدید و بازارهای جدید به وجود آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.