اپراتورها

تلفن همراه

February 7, 2014
13:06 جمعه، 18ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60690

کاهش 20 درصدی آلایندگی‌های شرکت مخابراتی Deutsche Telekom تا سال 2020

شرکت مخابراتی Deutsche Telekom اعلام کرد که با اجرای یک طرح جدید قصد دارد تا سال 2020 میلادی در تمام زیرمجموعه‌های خود میزان تولید گاز دی‌اکسید کربن(C02) را تا 20 درصد کاهش دهد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مسئله به آن معنی خواهد بود که گروه شرکت‌های مخابراتی Deutsche Telekom سالانه به‌طور میانگین 430 هزار تن گاز دی‌اکسید کربن کمتر تولید می‌کند.
این میزان گاز C02 معادل حجم دی‌اکسید کربن تولید شده ناشی از 28 مسافرت هوایی در سراسر جهان محاسبه می‌شود.
"برایت کلسپر"(Birgit Klesper) مدیر گروه تحولات و مسؤولیت‌های سازمانی در این شرکت مخابراتی گفت: «دیدگاه مربوط به حفاظت از تغییرات آب‌وهوایی بین‌المللی یک هدف مهم برای ما محسوب می‌شود و یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت Deutsche Telekom به‌حساب می‌آید».
آلایندگی‌های این شرکت مخابراتی به صورت مستقیم به واسطه استفاده از نفت کوره و گازوئیل و غیرمستقیم به واسطه استفاده از جریان الکتریسیته و سیستم‌های گرمازای گسترده ایجاد می‌شود و انرژی حاصل از آن‌ها برای شبکه‌های موبایلی، خطوط ثابت تلفن، مراکز داده، ساختمان‌ها، ادارات، سیستم‌های فناوری اطلاعات و ناوگان حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است که شرکت مخابراتی Deutsche Telekom به منظور کاهش میزان آلودگی هوا تاکنون اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده است. این شرکت هم‌اکنون 12 هزار سایت مموبایلی و نیمی از تجهیزات شبکه‌های قدیمی GSM را با مدل‌های جدیدتر عوض کرده است تا میزان مصرف انر‌ژی در آن‌ها کاهش یابد. 
در سال 2013 میلادی بیش از 1500 کارمند در این شرکت مخابراتی در دوره‌های حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا شرکت کردند. از دیگر اقدامات Deutsche Telekom در این زمینه می‌توان به نصب سیستم‌های روشنایی LED در تمامی دفاتر فرانکفورت و راه‌اندازی طرح‌های دورکاری در شهرهای هامبورگ و بون خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.