اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 11, 2014
5:49 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60772

راهکار جدید سیسکو در قالب «دسکتاپ- به‌عنوان- خدمات»

شرکت سیسکو پس از چندین بار توقف و راه‌اندازی مجدد، سرانجام طرح «دسکتاپ- به‌عنوان- خدمات» (DaaS) را ارایه کرد. 
 
Cisco launches desktop as a service
 
این شرکت بزرگ تولیدکننده فناوری‌های شبکه‌ای، خدمات مجازی‌سازی مبتنی بر سیستم‌های رایانه‌ای رومیزی خود را گسترش داد و سرانجام راهکار «دسکتاپ- به‌عنوان- خدمات» را عرضه کرد تا مراکز ارایه‌کننده خدمات پردازش ابری از این طریق بتوانند سیستم‌های مجازی خود را به‌کمک مدل‌های مبتنی بر اشتراک کاربران در رایانه‌های شخصی و رومیزی ارایه دهند. 
 
به گزارش سایت ITP.net، سیستم جدید Cisco DaaS در حالی وارد بازار شده است که درخواست بازار جهانی برای در اختیار گرفتن زیرساخت‌های «دسکتاپ- به‌عنوان- خدمات» و سیستم‌های مجازی‌سازی رایانه‌های رومیزی گسترش یافته است. 
سیسکو در این خصوص توضیح داد که در این طرح جدید از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۹ میلیون کاربرِ رایانه‌های رومیزی مجازی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در این راستا موانع موجود از جمله هزینه‌های مربوط به خدمات ذخیره اطلاعات نیز کنار گذاشته می‌شود. 
این شرکت اعلام کرد که با راهکار جدید Cisco DaaS، مراکز ارایه دهنده خدمات پردازش ابری قادر خواهند بود ایمنی، قابلیت اجرایی، کارآمدی و مقایسه‌پذیری را در اختیار مشتریان خود بگذارند. این مراکز همچنین می‌توانند قابلیت‌های عملیاتی از جمله ابزارهای مدیریتی، مجوزهای مربوط به محتوای داخلی و خدمات مبتنی بر یک پلتفورم واحد برای چند کاربر را در اختیار داشته باشند. 
این راهکار مجازی برای کاربران سازمانی قابلیت‌های انتخاب و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد. کاربران با این راهکار همچنین می‌توانند راهکارهای مجازی مبتنی بر رایانه رومیزی خود را تولید کنند یا خدمات پردازش ابری مورد نظر خود را خریداری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.