فناوری اطلاعات

February 12, 2014
13:24 چهارشنبه، 23ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60814

حمایت وزارت ارشاد از مراکز تولیدات دیجیتال و فعالان فضای مجازی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات از هماهنگی و همکاری با مراکز فعال در زمینه فضای مجازی و مراکز تولیدات دیجیتال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
 
بابک دربیکی- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اسفندماه توسط این وزارتخانه و با همکاری بخش خصوصی، پیوند اقتصاد و فرهنگ را یکی از ویژگی های بارز این نمایشگاه دانست و ادامه داد: آثار و محصولات فرهنگی، هنری و سینمائی ارزشمند بسیاری در کشور تولید می شود که در صورت بهره مندی از آخرین فناوری های روز می تواند نام ایران اسلامی را در جهان امروز پر آوازه سازد.
 
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ، بخش دولتی در جایگاه واقعی خود که همان سیاستگذاری و نظارت است قرار گرفته و بخش خصوصی با اجرای نمایشگاه، تصدی گری را عهده دار شده است، افزود: با گسترش همکاری میان دو حوزه مهم و تاثیرگذار فرهنگ و اقتصاد می توان شاهد تحول اساسی در تولید انبوه محتوای فرهنگی، شیوه های آموزشی و ارائه آثار با کیفیت تر و مطلوب تر بود.
 
دربیکی با تاکید بر ضرورت آشنائی و پیوند بیشتر تولیدکنندگان محتوا در کشور با آخرین دستاوردهای دیجیتالی افزود: جهش بزرگ در عرصه تولیدات فرهنگی، هنری و آموزشی جز با دیجیتالی شدن این محصولات ممکن نیست.
 
مشاور وزیر ارشاد، نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و صاحبان اندیشه دانست و از آنان دعوت کرد با ارائه آثار خود بستر و زمینه انتشار فرهنگ ایرانی اسلامی به فراسوی مرزها را فراهم سازند.
 
وی رویکرد نوین وزارت ارشاد در زمینه تولیدات فرهنگی را تعامل، هدایت و حمایت عنوان کرد و گفت: راه تولید و انتشار آثار و محصولات مبتنی بر ارزشها و باورهای ایرانی و اسلامی باز است.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به حضور سایر کشورها در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: عرضه آخرین دستاوردهای شرکتهای مختلف کشورمان در این نمایشگاه نشانگر توانمندی ها و ارزش های فرهنگی کشور در زمینه فناوری اطلاعات است.
 
دربیکی با اشاره به برنامه های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: حمایت از بخش های دولتی و غیر دولتی در زمینه تولید و عرضه اطلاعات و خدمات نوین از جمله وظایف وزارت ارشاد است و این وزارتخانه حمایت از رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری دیجیتال را وظیفه اصلی خود می داند. در این راستا هماهنگی و همکاری با مراکز فعال در زمینه فضای مجازی و مراکز تولیدات دیجیتال از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات است.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انسجام فعالیتهای رسانه های دیجیتال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب همگرایی و هم افزایی میان فعالان و علاقه مندان این حوزه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.