رگولاتوری

February 15, 2014
9:40 شنبه، 26ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60858

تدوین نظام جامع اینترنت سالم در شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: نظام جامع اینترنت سالم در کارگروهی فوق‌العاده تخصصی، فرهنگی و اجتماعی در حال بررسی و تدوین است؛ یکی از ابعاد مختلف این نظام جامع، پالایش حوزه فضای مجازی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، ‌محمد حسین انتظاری امروز در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در حوزه فضای مجازی تنها برعهده شورای عالی فضای مجازی است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بحث اینترنت سالم، افزود:  یک طرحی با نام نظام جامع اینترنت سالم در یک کارگروه فوق العاده تخصصی فرهنگی و اجتماعی در حال بررسی و تدوین است.
 
وی در پاسخ به این سوال که موضوع اینترنت سالم و پاک در دولت قبل مطرح شد، اما موفق نبود، گفت: اینترنت سالم، امروز یکی از بحث‌های اساسی کشور است؛ طرح «نظام جامع اینترنت سالم» مجموعه‌ای از چندین نظام است که یکی از آنها نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی است.
 
انتظاری همچنین در خصوص سرویس Ip media و مشارکت ارائه دهندگان این سرویس در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، گفت: طی چند جلسه در شورای عالی فضای مجازی به قوانین و مقررات این سرویس پرداخته شد، مجوز ارائه این خدمت واگذار خواهد شد و در اولین جلسه شورا به تصویب خواهد رسید.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: از شرایط زیرساخت، ویژگی‌ها و الزاماتی که این شبکه باید داشته باشد، بخشی که به وزارت ارتباطات مربوط بود را به این وزارتخانه ابلاغ کردیم.
 
وی افزود: از آنها خواسته‌ایم طی یک ماه آینده برنامه زمان‌بندی شده، سیاست‌های تعرفه‌ای، سیاست‌های رقابت‌پذیر بودن برای اینکه همه بتوانند از این شبکه استفاده کنند و نحوه تعامل این شبکه با شبکه‌های دیگر را ارائه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.