تلفن همراه

گوشی

February 15, 2014
15:06 شنبه، 26ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60876

رشد ۴۴ درصدی صادرات موبایل‌های هوشمند

جنگ در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند همچنان ادامه دارد و شرکت‌های مختلف سعی دارند سهم بیشتری از این بازار پررونق را به‌دست بیاورند. حالا واقعا چه کسی در این جنگ پیروز می‌شود؟ تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند آندرویدی، اپل یا دیگر تولیدکنندگان؟ به طور کلی اما از حجم یک میلیارد دستگاهی موبایل‌های هوشمند صادر شده به سرتاسر جهان در سال 2013، موبایل‌های مبتنی بر آندروید بیشترین سهم را در اختیار داشته و به نوعی برنده این بازار به حسابمی‌آیند.
 
 
در بازار ایالات متحده آمریکا هم با اینکه سهم بازار آندروید 2 درصد نسبت به سال میلادی گذشته کاهش داشته و در مقابل سهم iOS اپل6 درصد افزایش پیدا کرده است، اما آندروید هنوز حاکمیت بازار را در اختیار دارد.
 
براساس گزارش منتشر شده توسط موسسه Canalys، صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در سال 2013 به حدود یک میلیارد (998 میلیون) دستگاه رسیده که این میزان نسبت با سال 2012 رشد 44 درصدی داشته است. حاکمیت آندروید بر بازار موبایل‌های هوشمند همچنان در سال 2013 هم ادامه داشته است و این پلت‌فرم در حال حاضر با صادرات 785 میلیون دستگاهی سهم 79 درصدی از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را در اختیار دارد که این میزان نسبت به سال 2012، رشد68 درصدی داشته است. 
سهم موبایل‌های مبتنی بر iOS اپل اما از 20 درصد در سال 2012 به 15 درصد در سال 2013 کاهش یافته است، هر چند صادرات جهانی آن در سال 2013، به 153 میلیون دستگاه رسیده است. مایکروسافت با صادرات 1/32 میلیون دستگاهی موبایل‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون در سال 2013 که نسبت به سال 2012 رشد 90 درصدی داشته، سهم 3 درصدی را از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند به‌دست آورده است. موبایل‌های هوشمند سری Lumia شرکت نوکیا بیشترین سهم را از این موبایل‌های مبتنی بر ویندوزفون به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب مایکروسافت توانسته است بلک بری را با صادرات جهانی 8/19 میلیون دستگاهی در سال 2013 پشت سر بگذارد. 
 
سامسونگ اما در سال 2013 حضور پررنگ و قدرتمندی در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند داشته و توانسته است جایگاه خود را به عنوان برترین تولیدکننده موبایل‌های هوشمند جهان حفظ کند. با این اوصاف سهم سامسونگ از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند از 30 درصد در سال 2012 به 32 درصد در سال 2013 رسیده است. اپل در جایگاه دوم قرار دارد و Huawei با فاصله بسیار کم و برابر صادرات کمتر از پنج میلیون دستگاهی از Lenovo مدعی جایگاه سوم این بازار است.
 
با این حال اما کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که خرید اخیر Motorola توسط Lenovo می‌تواند رقابت در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را تشدید کند. Lenovo امیدوار است با کمک اعتبار و جایگاه Motorola در بازارهای بزرگی مانند آمریکا سهم بیشتری از این بازارها به‌دست آورده و بتواند در برابر رقبای بزرگ آندرویدی‌اش مانند سامسونگ، LG و Huawei بایستد.
 
از نظر سیستم‌عامل‌ها، ویندوزفون در میان دیگر پلت‌فرم‌های مهم بازار با رشد 69 درصدی بیشترین رشد سالانه را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که آندروید رشد سالانه 54 درصدی و iOS رشد سالانه هفت درصدی را در این زمان تجربه کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.