رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 19, 2014
3:31 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60918

جهانگرد: شرکتهای اروپایی خواهان حضور در بازار ICT ایران هستند اما اولویت دولت استفاده از توان شرکتهای داخلی است

پس از مذاکرات اخیر شرکت‌های اروپایی خواهان حضور در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هستند اما اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید بهره گیری از توان شرکت‌های داخلی است. 
 
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد: شرکت‌های اروپایی و آسیایی پیگیر حضور در بخش آی تی هستند.
 
نصرالله جهانگرد در گفت‌و‌گو با آنا، تصریح کرد: پس از مذاکرات اخیر شرکت‌های اروپایی خواهان حضور در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هستند اما اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید بهره گیری از توان شرکت‌های داخلی است.
 
جهانگرد افزود: برنامه دولت استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌های داخلی در حوزه خدمات آی تی و در مجموعه مخابرات است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد: به همین منظور بررسی‌های لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بررسی توانمندی شرکت‌های داخلی در دستور کار قرار گرفته زیرا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای در شرکت‌های داخلی کشور به منظور رونق و توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی در همه بخش‌های مربوطه وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: برنامه دولت تدبیر و امید توسعه همه جانبه بخش‌های مخابراتی کشور بر اساس توسعه فناوری و اطلاعات مطابق با بهره گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.