اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

February 19, 2014
3:34 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60920

رگولاتوری: تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر ADSL کاهش یافت

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور توسعه اینترنت پرسرعت و با هدف کاهش هزینه‌های کاربران، تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را کاهش داد.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه این سازمان با اعلام خبر فوق گفت: این موضوع با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده و براساس آن، هزینه استفاده از اینترنت پرسرعت با فناوری ADSL برای کاربران نهائی 20 درصد کاهش می یابد.
 
صادق عباسی شاهکوه افزود: در این مصوبه، تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل صرفاً برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکت‌های PAP  و شرکت‌های مخابرات استانی 35 درصد کاهش یافته و تعرفه خدمات انتقال برای تامین ارتباط دسترسی به شبکه شهری و بین‌شهری صرفاً برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای این شرکت‌ها نیز کاهش 25 درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین تعرفه ماهانه تامین ارتباط برای دسترسی به شبکه ملی انتقال داده‌ها نیز با 25 درصد کاهش روبرو شده است.
 
عباسی شاهکوه افزود: براساس تعرفه‌های جدید هزینه استفاده از برق و استفاده از فضا در مراکز مخابراتی نیز برای ارائه خدمات اینترنتی برای شرکت‌های PAP هر کدام به صورت جداگانه 40 درصد کاهش یافته است.
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره کاهش هزینه‌ها برای کاربر نهائی گفت: براساس این مصوبه، تعرفه حجمی استفاده از اینترنت ارائه شده از طریق فناوری ADSL برای کاربران نهائی 20 درصد کاهش یافته است. همچنین برای جلوگیری از کاهش کیفیت، حداکثر ضریب اشتراک نیز 1 به 8 تعیین شده که تمامی شرکت‌ها موظف هستند این نرخ را برای مشترکان خود تضمین کنند.
وی تصریح کرد: اجرای تعرفه‌های درج شده در این مصوبه از تاریخ ابلاغ برای شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و شرکتهای دارای پروانه ارائه خدمات انتقال داده‌ها از طریق خطوط کابلی موسوم به ندا (PAP) لازم‌الاجرا است و تمامی این شرکت‌ها موظفند در چارچوب تعرفه‌های تعیین شده در این مصوبه نسبت به اصلاح قراردادهای خود از تاریخ ابلاغ اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.