تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 21, 2014
13:08 جمعه، 2ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60980

جهانگرد: ۹۰ درصد نرم‌افزارها کاربرد محلی دارند

معاون وزیر ارتباطات گفت: باید در بازار نرم‌افزار منطقه و دنیا سهم پیدا کنیم. درصدد ارزان کردن میزبانی و ایجاد مراکز داده استانی هستیم تا هر که یک نیاز جامعه را به اپلیکیشن تبدیل کرد و در خدمت مردم قرار داد، هزینه‌هایش کاهش یابد.

نصرالله جهانگرد در ششمین جشنواره وب و موبایل ایران، سه ویژگی فضای مجازی را درهم‌آمیختگی زیرساخت‌ها با خدمات، حرکت از ابزار به سمت رایانش ابری و حرکت از وب به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توصیف کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در چنین شرایطی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها مجبوریم جهشی حرکت کنیم.
 
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات با طرح این سوال که چرا مردم هر روز بیش از پیش به‌دنبال خرید اینترنتی هستند، گفت: تنوع، سهولت در خرید، ارزان‌تر بودن، صرفه جویی در زمان، قدرت مقایسه، حمل و نقل آسان و خرید در هرجا و هر وقت دلیل این علاقمندی است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: فعالان تولید اپلیکیشن باید به این نکته توجه کنند که کدام بازار را مورد هدف قرار دهیم تا درآمدزایی بیشتر و سریعتری داشته باشیم و زودتر به هدف برسیم.
 
وی «محلی‌گرایی» در تولید اپلیکیشن‌ها را یکی از عناصر مهم موفقیت در این زمینه عنوان کرد و گفت: شرکت‌ها باید بتوانند اپلیکیشن‌هایی تولید کنند که نیازهای محلی را برآورده کند.
 
دبیرشورای عالی فناوری اطلاعات ادامه داد: آمارها نشان می دهد در دنیا  90 درصد اپلیکیشن‌ها به صورت محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
جهانگرد تصریح کرد: هر ایده‌ای که یکی از موضوعات اطراف ما را تبدیل به خدمت کند درآمدزا خواهد بود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این‌که بازار کشور، بازار بزرگ و روبه‌رشدی است، افزود: باید در سطح منطقه و دنیا در بازار اپلیکیشن‌ها سهم پیدا کنیم. این امر در بدو کار مستلزم حضور در بازار داخلی و محلی است و در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.
 
وی با اشاره به تغییر پارادایم تجارت الکترونیک، سه نسل تکنولوژی را مقایسه کرد و ویژگی نسل سوم را وجود شبکه‌های اجتماعی دانست که نقش مهمی در تجارت الکترونیک دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با برشمردن ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان تأکید کرد: اقتصاد دانش بنیان تعامل بین دولت و جامعه است. برنامه‌های توسعه باید با مشارکت جامعه مخاطب اجرا شود. «رشد دانش‌بنیان» دستوری نیست و نمی‌تواند توسط دولت دیکته شود؛ دولت تنها تسهیل کننده و تأمین کننده زیرساخت‌هاست.
 
جهانگرد اعلام کرد: بدین منظور ما به‌دنبال آن هستیم، تا میزبانی را در کشور ارزان کنیم و با راه‌اندازی مراکز داده استانی به‌دنبال پایین آوردن هزینه هستیم. هدف این است هر کس که توانست یک نیاز جامعه را به یک اپلیکیشن تبدیل کند و در خدمت مردم قرار دهد باید هزینه‌هایش کاهش یابد.
 
وی اظهار امیدواری کرد: شرکت‌های نوآور به خلاقیت‌های بیشتری بپردازند و شاهد بالندگی آنها در همه عرصه‌ها باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.