اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

February 25, 2014
13:33 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61044

اعلام نشدن زمان به پایان رسیدن بسته‌های فعال شده اینترنت در اپراتور دوم موضوعی است که در موارد متعدد اعتراض کاربران را به دنبال داشته است.
 
 
اگر شما هم از مشترکان ایرانسل باشید احتمالا در هنگام فعال سازی بسته‌های اینترنت با مشکل اعلام نشدن زمان پایان بسته‌های فعال شده مواجه شده‌اید.
 
با توجه به تعرفه‌هایی که برای استفاده از اینترنت در حالت عادی وجود دارد اپراتورهای تلفن همراه طرح‌های تشویقی مختلفی در این زمینه در نظر گرفته‌اند و در این طرح‌ها استفاده از اینترنت آنها تخفیفی قابل توجه دارد. به همین دلیل بسیاری از کاربرانی که استفاده نسبتا زیادی از اینترنت تلفن همراه دارند اقدام به فعال‌سازی بسته‌های مختلف کرده و طرح‌هایی را که برای استفاده روزانه، هفتگی و یا ماهانه تعریف شده فعال می‌کنند. در این موارد اگر طرح فعال شده حالت روزانه داشته باشد این احتمال وجود دارد که کاربر این موضوع را به خاطر داشته باشد که پس از گذشت 24 ساعت تعرفه‌های استفاده از اینترنتش به حالت معمول بازمی گردد.
 
اما بسیاری افراد که طرح‌های هفتگی یا ماهانه را فعال کرده‌اند در موارد متعدد استفاده خود از اینترنت را به روال قبلی ادامه می‌دهند و استدلالشان این است که قاعدتا اپراتور پیش از به پایان رسیدن زمان استفاده از بسته‌های تخفیفی این موضوع را به آنها اطلاع رسانی خواهد کرد.
 
با این وجود چنین اتفاقی از سوی اپراتور دوم رخ نمی دهد و کاربر پس از مدتی با قبض‌های سنگین مواجه شده و یا متوجه می‌شود شارژ حسابش بدون آنکه بداند چگونه، در مدتی اندک به پایان رسیده است.
 
این در حالی است که اپراتور دوم روزانه چندین پیامک برای کاربران خود ارسال می کند و به عنوان مثال آهنگ‌های پیشواز برگزیده یا سایر طرح‌ها و برنامه‌ها ومسابقات ایرانسل را حتی چندین باره اعلام و اطلاع رسانی می کند.
 
علاوه بر این در صورتی که شما از سرویسی مانند آهنگ پیشواز ایرانسل استفاده کرده باشید اپراتور دوم از یک هفته قبل از به پایان رسیدن دوره اعتبار شما در قالب پیامک‌های مختلف این مساله را یادآور می شود که دوره اعتبار شما رو به پایان است و اگر تا سه روز مانده به پایان این دوره عددی را به سامانه مورد نظر پیامک نکنید به طور خودکار آهنگ پیشواز شما تمدید خواهد شد.
 
حال این سوال وجود دارد که چطور برای فعالسازی سرویس‌هایی مانند آهنگ پیشواز اپراتور تا این اندازه پیگیر است اما در ارتباط با سرویسی که عدم فعال‌سازی طرح در آن سود بیشتری برای ایرانسل به همراه دارد این گونه ساده از کنار موضوع می گذرد و می‌گذارد کاربرانی که به اطلاع‌رسانی اپراتور اعتماد کرده‌اند نقره داغ شوند. به هر حال این موضوع عجیبی نیست اگر فردی در میان مشغله‌های فراوان روزانه فراموش کند تاریخ فعالسازی بسته اینترنتش چه زمانی بوده اما آیا این روند درستی است که اپراتور از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و در این زمینه اطلاع رسانی‌های معمول خود را انجام ندهد؟
 
در این باره سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به عنوان رگولاتور و قانونگذار در حوزه ارتباطات و سازمانی است که وظیفه حمایت از حقوق کاربران و مشترکان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده دارد. حسن ضوانی – معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی – در این باره به ایسنا گفت: با توجه به این که در این میان حقوق کاربران ضایع می‌شود، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه پیگیری های لازم را انجام خواهد داد و از اپراتور خواهد خواست با توجه به فراهم بودن امکانات فنی جهت اطلاع رسانی، زمان به پایان رسیدن اعتبار بسته‌های اینترنت را به کاربران اعلام کند.
 
اما روابط عمومی ایرانسل پس از پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای گرفتن پاسخ این اپراتور درباره این موضوع، اعلام کرد که از ابتدای زمان عرضه بسته‌های افزایشی اینترنت همراه توسط ایرانسل امکان مشاهده و دریافت گزارش از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته برای مشترک به صورت در لحظه فراهم شده بود به طوری که مشترکان ایرانسل به راحتی و در هر لحظه با شماره‌گیری کد دستوری # 10*141* از سیمکارتهای اعتباری و #1*7*3*130* از سیمکارتهای دایمی خود می‌توانند از میزان اعتبار باقی مانده حجمی و زمانی بسته اینترنت همراه سیم‌کارت خود از طریق پیام کوتاه مطلع شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.