اپراتورها

تلفن همراه

February 25, 2014
13:38 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61048

مخابرات برای مرگ کمتر جنگل ها پیشگام شود

17 اصله درخت 50 ساله باید جان بدهند تا در کارخانه کاغذ سازی با کمک نیروی کار، چند تن مواد شیمیایی، انرژی و انبوهی از آب به یک تن کاغذ تبدیل شوند و همچنین در این چرخه، مواد شیمیایی زیادی بکار برده می شود که همراه پساب ها و زباله های تولید، محیط زیست را می آلاید.
 
 
یک حساب سرانگشتی در معادله برابری 17 اصله درخت 50 ساله با تولید یک تن کاغذ، صدها ضرر به محیط زیست و اقتصاد ملی، نشان می دهد که می توان در حد ممکن ضرر این معادله را با صرفه جویی بیشتر، کم کرد.
 
شاید مخابرات با توجه به فراگیری خدمات رسانی، بتواند اولین گام را در این زمینه بردارد تا بعد وزارت خانه ها و سازمان های دیگر از جمله آموزش و پرورش، سازمان های دولتی و مطبوعات نیز در این زمینه گام بردارند تا افزون بر حفظ جنگل ها به عنوان ریه زمین، کمتر زباله سازی کنیم.
 
براساس برآوردهایی که حتی می تواتد فراتر از 16 میلیون فیش محاسباتی دوره ای تلفن همراه و پاکت آن برای ارسال به مشترکان باشد، می توان دریافت که در هر دوره چقدر کاغذ سفید، رنگ همراه هزینه پست هدر می رود تا فقط یک اطلاع رسانی کوچک با بهایی گزاف صورت گیرد که شاید قبلا هم صورت حساب پرداخت شده باشد.
 
اگر حدود 30 میلیون قبض تلفن ثابت را به شمار انبوه فبش های تلفن همراه بیافزاییم، معادله ضرورت اقدام فوری مخابرات برای حفظ محیط زیست پرمعنا تر می شود که باید هر چه زودتر چاپ کاغذی این برگه ها پایان یابد.
 
هرچند مخابرات به علت استفاده از سامانه پیامک کوتاه در ارسال هزینه، برای اجرای عملیات حذف چاپ کاغذی قبض مقدم است، اما شرکت های دیگر مانند برق، آب و گاز نیز می توانند به نظام پیامکی بپیوندند و فقط برای روستاها و مناطقی که امکان استفاده از این سیستم کمتر است، موقت و به صورت محدود قبض ارسال کنند.
 
و برای آغاز هر چه زودتر این شیوه افزون بر همت عالی مردم، شرکت های ارائه دهنده این خدمات نخست می توانند با فراخوان ملی از مشترکان داوطلب بخواهند اطلاعات خود را در سامانه اینترنتی وارد و با حذف فیش چاپی موافقت کنند تا زمینه اقدام کلی در این زمینه فراهم شود و سرعت مرگ درختان کم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.