تلفن همراه

گوشی

February 25, 2014
13:50 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61054

با ۵ پدیده کنگره جهانی موبایل امسال آشنا شوید

بسیاری از غول‌های موبایل در حال آماده کردن نوآوری‌های خود در زمینه تولید جدیدترین گوشی‌های هوشمند هستند تا در نمایشگاه گوشی بارسلونا آنها را به بازار معرفی کنند. شرکت موتورولا بزرگترین غایب این نمایشگاه خواهد بود.
 
به نقل از اینفورمیشن ویک، بسیاری از بزرگان تولید گوشی همراه قرار است آخرین تولیدات خود در زمینه جدیدترین نرم افزارها و سخت افزارهارا در نمایشگاه بارسلونا که از امروز در اسپانیا برگزار می‌شود، ارائه کنند.
 
این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه های ارائه گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می شود، به گونه‌ای که نمایش مناسب آخرین دست آورد شرکت تولید کننده می‌تواند فروش خوبی را در آینده برای آنها به همراه داشته باشد.
 
بعنوان مثال در همین نمایشگاه در سال 2010 بود که گوشی سری اس سامسونگ به بازار معرفی شد و نظر بسیاری از علاقه مندان به تجهیزات الکترونیکی هوشمند را به خود جلب کرد و کمی پس از آن سامسونگ را به بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند تبدیل کرد.
 
بسیاری از شرکت‌های تولید کننده نرم افزارها و سخت افزارهای هوشمند مرتبط با این فن آوری در این نمایشگاه حضور دارند که می‌توان به HTC، هووایی، لنوو، سونی، نوکیا، و ZTE اشاره کرد و هرکدام از آنها طی کنفرانسی جداگانه محصولات جدید خود را به نمایش خواهند گذاشت.
 
بر اساس آخرین اعلام برخی شرکت‌ها 5 ابزار جدید به بازدیدکنندگان و علاقمندان به این تجهیزات در این نمایشگاه معرفی خواهد شد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:
 
1. HTC desire
اچ تی سی هنوز آمادگی معرفی دستگاه شاخص خود را ندارد، اما به نظر می‌رسد این تولید کننده محصول جدید خود را در میانه‌های برگزاری نمایشگاه معرفی کند. محصول جدید اچ تی سی ، Desire خواهد بود که فبلتی با صفحه نمایشگر 5.5 اینچی است، این فبلت از پردازنده 1.6 گیگاهرتزی 4 هسته‌ای بهره می‌برد و رم آن 1.5 گیگابایت اعلام شده است. فبلت جدید اچ تی سی دارای حافظه اصلی  8 گیگابایت بوده و به دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی مجهز است. این فبلت اولین محصول اچ تی سی خواهد بود که به رابط کاربر Sense 0.6 مجهز است.
 
2. نوکیا X (نورماندی)
این گوشی احتمالا جذابترین محصول ارائه شده در این نمایشگاه خواهد بود. این گوشی نه تنها قابلیت استفاده از ویندوز را به عنوان سیستم عامل داراست بلکه اولین گوشی با قابلیت نصب اندروید نوکیا نیز خواهد بود. این گوشی دارای صفحه نمایشگر لمسی 4 اینچی، پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 512 مگابایتی، حافظه داخلی 4 گیگا بایتی، و یک دوربین 5 مگاپیکسلی خواهد بود.
 
3. Samsung Galaxy S5
بدون شک این گوشی ستاره نمایشگاه بارسلونا است. این گوشی برترین محصول شرکت کره‌ای سامسونگ خواهد بود و احتمالا در ماه مارس به بازار عرضه خواهد شد. برخی مشخصات این گوشی عبارت است از: صفحه نمایشگر لمسی 5.2 اینچی، دوربین 16 مگاپیکسلی، بدنه آلومینیومی و ضد آب، حسگرهای تشخیص اثر انگشت.
 
4. LG G2 Pro
آخرین فبلت تولیدی LG، فبلت LG G2 Pro است که از نظر مشخصات فنی تغییرات قابل توجهی در زمینه اندازه، وضوح تصویر و همچنین کارایی نسبت به LG G Pro2 خواهد داشت. این گوشی از یک صفحه نمایشگر 5.9 اینچی، پردازنده 4 هسته‌ای، رم 3 گیگ، و دوربین 13 مگا پیکسلی بهره خواهد برد.
 
5. Sony Xperia Z2
پیش بینی می شود این گوشی دارای مشخصات فنی نزدیک به S5 سامسونگ از نظر طراحی و همچنین برخی مشخصات فنی باشد. بر اساس برخی گزارش‌ها این گوشی صفحه نمایشگری معادل 5.2 اینچ خواهد داشت و به  پردازنده 2.3 گیگاهرتزی 4 هسته ای مجهز خواهد بود، رم این گوشی نیز 3 گیگ و دوربین آن نیز 20 مگاپیکسلی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.