تلفن همراه

گوشی

March 1, 2014
14:44 شنبه، 10ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61139

پیشبینی کاهش قیمت تلفن هوشمند در آینده نزدیک و پایان عصر تلفنهای هوشمند!

در حالی که تلفن های هوشمند به بخش لاینفک زندگی امروزی تبدیل شده و جای همه چیز از تلویزیون تا کنسول بازی را گرفته اند، کارشناسان از پایان عصر آنها خبر می دهند.

تحلیل گران هشدار داده اند که احتمالا به روز کردن تلفن های هوشمند در نهایت کاربران را خسته خواهد کرد و احتمالا فروش این محصولات به شدت کاهش یابد.
 
رشد فروش تلفن هوشمند در سراسر جهان، امسال به طور قابل توجهی کاهش می یابد و تا 2018 روند کندی را در پیش می گیرد و متوسط قیمت ها به طور چشمگیری به خاطر تغییر تقاضا به سوی چین و دیگر کشورهای در حال توسعه، کاهش می یابد.
 
انتظار می رود تلفن هوشمند در سال 2014 به رشد سالانه 19.3 درصد برسد و پس از آن در سال 2018 شاهد رشد 6.2 درصدی آن باشیم.
 
این کاهش در سال جاری در حالی روی خواهد داد که در سال 2013 شاهد افزایش فروش 39.2 درصدی در این بازار بودیم.
 
در سال 2013 صادرات و فروش تلفن هوشمند برای نخستین بار به یک میلیارد دستگاه رسید.
 
این پیش بینی حاکی از آن است که افزایش انفجاری فروش تلفن هوشمند در آمریکا و دیگرکشورهای توسعه یافته با آیفون اپل در سال 2007 آغاز شد اکنون به پایان خود نزدیک است.
 
انتظار می رود رشد تلفن هوشمند در آمریکای شمالی و اروپا به تک رقمی کاهش یافته و ژاپن حتی شاهد کاهش بیشتری در فروش این محصولات طی چند سال آینده خواهد بود.
 
سازندگان تلفن های هوشمند به طور چشمگیری بر روی چین تمرکز کرده اند که بسیاری از کابران آن در حال روی آوردن از تلفن های همراه معمولی به تلفن هوشمند با قیمت کمتر از 300 دلار هستند.
 
در آمریکای شمالی بیش از 200 میلیون تلفن هوشمند فعال و مورد استفاده است.
 
تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند سال 2014 سالی خواهد بود که در آن گذار چشمگیری برای بازار تلفن هوشمند روی خواهد داد.
 
در این سال نه تنها رشد فروش تلفن هوشمند به پایین ترین سطح می رسد بلکه نیاز به سازگاری تلفن هوشمند نیز تغییر می کند.
 
متوسط قیمت فروش برای تلفن های هوشمند در سال گذشته 335 دلار بود که قرار است به 260 دلار تا سال 2018 کاهش یابد؛ این در حالی است که مهمترین محصولات مانند آیفون 5S یا سامسونگ گلکسی S4 از این قیمت بالاتر بوده اند.
 
در سال گذشته322.5 میلیون واحد تلفن هوشمند با قیمت کمتر از 150 دلار به فروش رفت و گمانه زنیها حاکی از ادامه این روند قیمت و فروش است.
 
قرار است در سال جاری تلفن های هوشمندی به بازار عرضه شود که در همین گروه قیمتی و حتی برخی به ارزانی 25 دلار باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.