تلفن همراه

گوشی

March 2, 2014
13:01 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61153

75 درصد ابزارهای اندرویدی با گوشی Nokia X سازگاری دارند

شرکت نوکیا روز گذشته نخستین گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود را با نام Nokia X،‌ X+ و XL به صورت رسمی معرفی کرد و هم‌اکنون تلاش می‌کند توجه مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری را به سمت این محصولات جلب کند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سه گوشی هوشمند مبتنی بر ویرایش منحصر به‌فردی از نسخه 4.1 سیستم‌عامل اندروید موسوم به Jelly Bean فعالیت می‌کنند که در آن تمام سرویس‌ها و ابزارهای گوگل حذف شده است.
 
شرکت نوکیا رابط کابری خود برای این گوشی‌های اندرویدی را هم تغییر داده است تا سیستم Fastlane برای سری گوشی‌های Asha با قابلیت‌ها و امکانات ویژه روی این گوشی‌های ویژه عرضه شود. این شرکت فنلاندی همچنین SDK و ابزارهای ورودی مختلفی را برای نخستین گوشی‌های اندرویدی خود در نظر گرفته است که امکان اجرای انواع ابزارهای مخصوص سیستم‌عامل اندروید را روی آن‌ها فراهم می‌کند.
 
این ابزارها که نیازمند استفاده از سرویس‌های گوگل هستند و به نوعی با خدمات شرکت گوگل در ارتباطند، به صورت خودکار به ابزارهای مشابه ساخت مایکروسافت/نوکیا منتقل می‌شوند.
 
شرکت نوکیا با معرفی سه گوشی هوشمند یاد شده هم اکنون می‌کوشد مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری را به صورت گسترده‌تر در فروشگاه اینترنتی Nokia Store حاضر کند. 
 
نوکیا ادعا می‌کند که 75 درصد از کل ابزارهای اندرویدی موجود بدون هرگونه اصلاح و تغییر می‌توانند در سه گوشی اندرویدی جدید این شرکت مورد استفاده قرار بگیرند و مابقی هم با یک تغییرات ساده قابل استفاده خواهند بود. 
 
شرکت نوکیا همچنین توضیح داده که اصلاحات و تغییرات روی هر یک از ابزارها بسیار مختصر خواهد بود و به طور میانگین بیشتر از 8 ساعت به طول نخواهد انجامید.
 
لازم به ذکر است که هم‌اکنون یک نرم‌افزار ویژه ارایه شده است که نشان می‌دهد ابزارهای اندرویدی موجود با گوشی‌های اندرویدی نوکیا سازگاری دارند یا خیر.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.