اپراتورها

تلفن همراه

March 2, 2014
13:06 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61159

2 میلیارد مشترک شبکه مخابراتی LTE تا سال 2019

در سال 2013 میلادی 230 میلیون کاربر جدید تحت خدمات شبکه مخابراتی LTE قرار گرفتند و کارشناسان با این روند پیش‌بینی کردند که بین سال‌های 2013 تا 2019 میلادی تعداد مشترکان شبکه جهانی LTE با میانگین نرخ رشد سالانه 43.6 درصدی افزایش یابد تا بر این اساس در سال 2019 بیش از 2 میلیارد نفر از خدمات نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که مرکز تحقیقاتی ABI Rsearch در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است، شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان طی سال 2013 میلادی سرمایه‌گذاری‌های خود را به میزان قابل ملاحظه افزایش دادند تا امکان ارایه خدمات LTE را برای مشترکان خود فراهم کنند.

"مارینا لو"(Marina Lu) از مدیران مرکز ABI در این خصوص گفت: «در جریان افزایش تعداد مشترکان شبکه جهانی LTE، منطقه آسیا- پسیفیک با 49 درصد بیشترین سهم از این بازار را در اختیار گرفت. دومین منطقه با بیشترین حجم ارایه خدمات LTE به مشترکان آمریکای شمالی بود که سهم 18 درصدی از این بازار داشت».

او در ادامه توضیح داد: «جمعیت زیاد ساکن در منطقه آسیا و سرعت بالای این منطقه در راه‌اندازی نسل جدید شبکه‌های مخابراتی LTE در کنار ورود گوشی‌های هوشمند ارزان به بازار موجب شده است تا سرعت سازگاری مردم با این خدمات افزایش یابد».

لازم به ذکر است که در حال حاضر تمامی شرکت‌های مخابراتی بزرگ و مطرح در سراسر جهان این خدمات را راه‌اندازی کرده‌اند و امکان استفاده از سرویس‌های مبتنی بر شبکه LTE-A را برای مشترکان خود فراهم می‌کنند.

مرکز تحقیقاتی ABI پیش‌بینی کرده است که در سال 2019 میلادی بیش از 750 میلیون مشترک شبکه مخابراتی LTE-A در سراسر جهان موجود خواهند بود که این رقم 37.3 درصد از کل مشترکان شبکه LTE است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.