اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 4, 2014
14:31 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61174

رشد ۱۵ درصدی بازار فناوری‌های WLAN در سال ۲۰۱۳

گزارش شرکت آی دی سی نشان می‌‏دهد بازار شبکه‌های بی‌سیم محلی جهانی (WLAN) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۵. ۱۱ درصد رشد داشته است. نرخ رشد این بازار برای کل سال ۲۰۱۳ نیز ۱۵ درصد اعلام شده است. 
به گزارش وب‏ سایت آی دی سی، بازار شبکه‌های WLAN در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۵. ۱۱ درصدرشد داشته است. آی دی سی نرخ رشد این بازار برای کل سال ۲۰۱۳ را ۱۵ درصد اعلام کرده است. بازار شبکه‌های بی‌سیم محلی جهانی دارای دو بخش محصولات مصرفی و محصولات کسب و کار است. گزارش آی دی سی حاکی از این است که بخش محصولات مصرفی این بازار در این دوره ۱۱. ۷ درصد رشد داشته است. نرخ رشد بخش محصولات مصرفی این بازار نیز ۱۱. ۲ درصد اعلام شده است. افزایش رونق بازارهای نوظهور و گذار بازار این فناوری‏‌ها از استاندارد قدیمی 802.11n به استاندارد جدید 802.11ac از جمله دلایل رشد بازار محصولات مصرفی اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت سیسکو که بیشترین سهم در بازار محصولات WLAN را از آن خود کرده است در سه ماهه چهارم سال گذشته یک رشد درآمدی ۱. ۶ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن تجربه کرده است. سیسکو در فصل پایانی ۲۰۱۳ سهمی ۴. ۴۸ درصدی از این بازار را از آن خود کرده بود. سهم سیسکو در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ از این بازار ۲. ۵۱ درصد بوده است. این شرکت در کل سال ۲۰۱۳ نیز یک نرخ رشد درآمدی ۱۵ درصدی را تجربه کرده است. 
شرکت آروبا نیز از جمله شرکت‌هایی است که پس از سیسکو بیشترین سهم این بازار را از آن خود کرده است. این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ توانسته درآمد خود را ۵. ۳ درصد افزایش دهد. نرخ رشد سالانه درآمدهای این شرکت در سال ۲۰۱۳ نیز ۱. ۵ درصد اعلام شده است. آروبا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ توانسته بود ۸. ۹ درصد از درآمدهای این بازار را نصیب خود کند. 
شرکت راکوس (Rukus) نیز که سهمی ۷. ۵ درصدی از این بازار دارد، در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ توانسته است درآمدهای خود را ۲۰. ۸ درصد افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.