تبلت

فناوری

گوشی

March 4, 2014
14:44 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61183

سال خوب برای ابزارهای پوشیدنی

دنیای اقتصاد – بزرگ‌ترین رویداد جهانی موبایل هفته گذشته در شهر زیبا و مدیترانه‌ای بارسلونا به‌کار خود پایان داد. کنگره جهانی موبایل 2014 یا (MWC (Mobile World Congress از 24 تا 27 فوریه میزبان بزرگ‌ترین شرکت‌های موبایلی بود که جدیدترین محصولات و پرچمداران خود را برای اولین بار معرفی می‌کردند. 

در نمایشگاه امسال بارسلونا تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه برای افزایش رقابت‌ از گوشی‌های متنوع و با امکانات خاص رونمایی کردند. این دور از نمایشگاه با دورهای گذشته خود تفاوت‌های بسیاری داشت علاوه‌بر تغییر ظاهری گوشی‌ها که صفحه نمایش آنها بزرگ‌تر و بدنه آنها مقاوم‌تر و به فناوری‌های پیشرفته مجهز شده بودند، این دور از نمایشگاه شاهد رونق حضور ابزارهای پوشیدنی مانند تجهیزات مچی و ساعت‌های هوشمند نیز بود. در گزارش زیر به معرفی برترین محصولات در کنگره جهانی موبایل 2014 در بخش تبلت، موبایل، ابزار پوشیدنی هوشمند و بهترین ابزار خلاقانه از نگاه سایت phonearena می‌پردازیم.

بهترین گوشی هوشمند:
سامسونگ، سونی و ال‌جی
پیش از این کنگره شایعات مختلفی از پرچمدار جدید سامسونگ یعنی Galaxy S5 شنیده می‌شد. در نهایت سامسونگ با رونمایی این گوشی به تمامی این شایعات خاتمه داد. Galaxy S5 با سایز و اندزه‌هایی که دارد به محصولات فبلتی بی‌شباهت نیست. 
این گوشی از یک صفحه نمایش 1/5 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر 1920 در 1080 بهره می‌برد. همچنین همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این گوشی مجهز به یک اسکنر اثر انگشت در دکمه خانه شده است. حسگر ضربان قلب که در پشت دستگاه در کنار بخش فلش LED این دستگاه قرار گرفته از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید است. Galaxy S5 کاملا در مقابل آب، گرد و غبار مقاوم بوده که می‌توان آن را یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های این محصول جدید خانواده Galaxy‌ها دانست. این گوشی از یک پردازنده چهار هسته‌ای
Snapdragon 801 با فرکانس کاری 5/2 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم، NFC، حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایت با قابلیت ارتقای کارت حافظه تا 128 گیگابایت، مجهز بودن به آندروید 4/4 بهره می‌برد. دوربین این دستگاه 16 مگاپیکسلی بوده و از فیلمبرداری با کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند.
دومین گوشی برتر این کنگره به نام سونی با مدل Xperia Z2 ثبت شده است. این گوشی از نظر ظاهری بی‌شباهت به هم‌نسلان قدیمی خود نیست، با این تفاوت که سبک‌تر و باریک‌تر شده و از نظر مشخصات فنی نیز با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای همراه شده است.
گوشی هوشمند Z2 از یک صفحه نمایش 2/5 اینچی Full HD با رزولوشن 1080پیکسل از نوع Triluminos بهره می‌برد که در قالب یک فریم از جنس آلومینیوم یک تکه و بدنه شیشه‌ای مقاوم جای گرفته است. پردازنده استفاده شده در این گوشی چهار هسته‌ای با فرکانس 3/2 گیگاهرتز و از نوع اسنپدراگون 801 کوالکام است. 3 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD، دوربین 7/20 مگاپیکسلیExmor RS با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K از ویژگی‌های فنی اصلی این گوشی است. این گوشی نیز در مقابل آب مقاوم است.

اما گوشی سوم و برتر به نام LGبا مدل G Pro 2 ثبت شده است.

LG G Pro 2 شباهت‌های بسیاری به G Pro دارد. اما این تلفن به سیستم‌عامل آندروید 4/4 کیت‌کت مجهز شده و از یک پردازنده قدرتمند ۴ هسته‌ای 26/2گیگاهرتز ساخت کوالکام بهره می‌برد. این گوشی از یک صفحه نمایش 9/5 اینچی بهره می‌برد که نسبت به نسل قبلی، بزرگ‌تر است. این گوشی به ۳گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به همراه درگاه میکرو SD برای اتصال کارت حافظه خارجی مجهز شده است. دوربین این گوشی ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو 4k است.
بهترین تبلت:
Xperia Z2 Tablet
در بین تبلت‌های معرفی شده از سوی شرکت‌های لنوو، هواوی، ایسوس و… این تبلت سونی با مدلXperia Z2 Tablet است که به عنوان بهترین تبلت کنگره جهانی موبایل 2014 معرفی شده است. این تبلت جایگزینی برای Xperia Z1 Tablet خواهد بود. این تبلت 10 اینچی با ضخامت کم خود یعنی 4/6 میلی‌متر، لقب باریک‌ترین تبلت در بین محصولات 10 اینچی ضد آب را به خود اختصاص داده است. همچنین با داشتن وزن 426 گرمی نام سبک‌ترین تبلت بازار را نیز به نام خود ثبت کرده است. از دیگر نقاط قوت این تبلت به تکنولوژی به‌کار گرفته شده در صفحه نمایش آن باز می‌گردد.
سونی از تکنولوژی جدیدی از نوع صفحه نمایش‌های Live Color LED در این تبلت بهره برده که با قابلیت‌های بیشتری که در نمایش رنگ‌ها دارد، کیفیت، وضوح و روشنایی بیشتری را برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد. مجهز شدن به تراشه Snapdragon 801 با فرکانس 1/2 گیگاهرتزی حافظه رم 2 گیگابایت و 16 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از میکرو SD از دیگر قابلیت‌های تبلت جدید سونی است. این تبلت قرار است در ماه مارس سال جاری وارد بازار شود.

بهترین ابزار پوشیدنی: Samsung Gear Fit
در کنگره موبایل بارسلون، ابزارهای پوشیدنی گوناگونی معرفی شدند که در این بین دستبند هوشمند سامسونگ با نام Gear Fit بهترین محصول در این بین شناخته شده است.  

صفحه نمایش مورد استفاده در این دستبند از نوع AMOLED خمیده است که برای استفاده در این دستبند توسعه داده شده و قابلیت مشاهده محتوای نمایش داده شده در آن از زوایای مختلف امکان‌پذیر است. صفحه نمایش خمیده مورد استفاده در این دستبند باعث شده که زمان بستن آن به دور مچ آسان‌تر شود. همچنین صفحه نمایش مستطیلی شکل آن خوانایی محتوای دیجیتال و همچنین لمس صفحه نمایش برای انتخاب گزینه‌های روی آن را راحت‌تر می‌کند. این اولین محصول از سامسونگ نیست که به‌صورت خمیده عرضه شده است؛ اما می‌توان آن را به‌عنوان اولین محصول خمیده کاربردی کمپانی کره‌ای برشمرد. همچنین از نظر طراحی ظاهری نیز این محصول جذاب‌تر از محصولات پیشین این شرکت در این بخش است. تمرکز برای تولید این دستبند هوشمند روی موارد کنترل تندرستی و راهنمایی کاربران از طریق ارائه اطلاعات ورزشی است. این امکان از طریق ارتباط با اپلیکیشن S Health و برقراری ارتباط با تلفن هوشمند گلکسی امکان‌پذیر است. مجهز شدن به دوربین، بلندگو، میکروفن، نمایش اعلانات گوشی هوشمند، ضدآب و ضد گرد و غبار از دیگر ویژگی‌های این دستبند هوشمند است.
بهترین محصول خلاقانه: سنسور ضربان قلب Galaxy S5
گوشی جدید سامسونگ یعنی Galaxy S5 علاوه‌بر اینکه نام بهترین گوشی هوشمند جدید را به نام خود ثبت کرده توانسته با به کارگیری حسگر ضربان قلب که در پشت ودر کنار بخش فلش LED این گوشی قرار گرفته، نام خلاقانه‌ترین محصول را نیز برای خود ثبت کند. حسگر ضربان تعبیه شده در Galaxy S5، تپش قلب شما را اندازه‌گیری کرده و داده‌های مربوطه را به برنامه S Health 3.0 که اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ است ارسال می‌کند. 
این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی محاسبه قدم‌های برداشته شده و نیز میزان کالری سوزانده شده را نیز دارا است. یک مانیتور از وضعیت تصویری ضربان قلب که توسط انگشتان دست قابل تعامل است نیز روی صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند Gear نمایان خواهد شد. این ویژگی در مجموع بعد دیگری را به داده‌های به‌دست آمده اضافه می‌کند که می‌تواند منجر به ارائه تصویر کلی واضح‌تری از وضعیت سلامت کلی شخص شود.
بهترین لوازم جانبی:
FLIR One
درست است که شرکت اپل به همراه گوشی‌های خود هیچ‌وقت در این نمایشگاه شرکت نکرده است، اما این به معنی فراموش شدن این گوشی نیست، چرا که شرکت‌های فعال در بخش لوازم جانبی با تولید محصولات ویژه و خاص خود برای گوشی‌های iphone بیشتر توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. در همین بین یک قاب ویژه با نامFLIR One توانسته لقب بهترین لوازم جانبی این دور از کنگره جهانی موبایل را بگیرد. این قاب ویژه توسط شرکت Flir برای گوشی‌های iphone 5 و s5 طراحی شده است. با اتصال این قاب به گوشی، آی‌فون به یک دوربین تصویربرداری حرارتی تبدیل می‌شود. FLIR One این امکان را فراهم می‌کند که علائم گرمایی اشخاص و حیوانات را از فاصله صد متری رصد کنید. این دوربین همچنین می‌تواند علائم گرمایی نظیر کانال‌های گرمایی و درزها را از پشت دیوار نیز نمایان کند. قابFlir One به قیمت 350 دلار عرضه می‌شود که نسبت به دوربین‌های حرارتی مستقل بازار بسیار ارزان‌تر است. از موارد استفاده بالقوه این ابزار جانبی می‌توان به رصد کردن و یافتن خروجی‌های گرما در محیط خانه یا نشت آب در پشت دیوارها و دیگر وسایل اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.