اپراتورها

اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

March 4, 2014
15:02 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61193

بی‌خبری مخابرات استانها از مصوبه کاهش قیمت اینترنت

یک کارشناس درباره مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره کاهش تعرفه پهنای باند و مشکلاتی که برای شرکت‌های اینترنتی ایجاد می‌شود گفت: با اینکه شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ADSL به مردم تخفیف‌های مربوطه را روی سرویس‌ها اعمال کرده‌اند، اما هنوز شرکت مخابرات اقدامی در مورد این موضوع نکرده است.
 
زهرا خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار بود مصوبه 152 بعد از یک سال بازنگری شود. ما جلسه‌ای داشتیم و دوستان روی چنین طرحی کار می‌کردند و درحقیقت قرار بر این بود که در ابتدا هزینه‌ها افزایش داشته باشد چرا که شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی به دلیل افزایش هزینه‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند.
 
او افزود: بعد از بررسی‌های بسیار تعرفه مورد نظر به تصویب رسید اما وزیر ارتباطات دستور داد تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند. بعد از کارشناسی دوباره قرار بر این شد که هزینه‌های خطوط انتقال، پهنای باند و برق و مکان 25 درصد کاهش یابند.
 
این مدیر شرکت اینترنتی در ادامه گفت: نهایتا طرح ابلاغ شد و ما نیز برروی سرویس‌هایمان کاهش هزینه را اعمال کردیم. متاسفانه هنوز با مخابرات‌های استانی مشکل داریم و وقتی از این موضوع صحبت می‌کنیم که قیمت‌ها باید 25 درصد کاهش داشته باشد پاسخ می‌دهند که ما از مصوبه جدید خبری نداریم.
 
وی در ادامه با اشاره به مفید بودن طرح بیان کرد: مصوبه بسیار مفید است به شرطی که همه متولیان طرح در رابطه با این موضوع همکاری‌های لازم را انجام دهند. در این بین مخابرات باید ملزم شود تا زودتر کاهش 25 درصدی قیمت خطوط انتقال را اعمال کند.
 
خسروی در رابطه با اینکه چرا خود شرکت‌های ندا یا PAP وارد عمل شدند و با دولت مذاکره کردند افزود: PAP ها 11 شرکت خاص هستند که مشکلات خاص خود را دارند و دبیرخانه مشترکی نیز برای آن‌ها به وجود آمده است. درحقیقت ما نمی‌توانستیم منتظر اقدام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بمانیم. آن‌ها هم پیگیری‌ها خودشان را انجام می‌دهند تا به نتیجه برسد.
 
این کارشناس در پایان در رابطه با اینکه چرا این طرح تخفیف فقط شامل شرکت‌های ندا شده و سایر شرکت‌ها را در بر نمی‌گیرد گفت: ADSL بیشتر مصرف خانگی دارد و بیشتر مردم از این شرکتها سرویس دریافت می‌کنند. با این حال به نظر من اگر چنین طرحی برای سایر شرکت‌ها اجرایی شود، مفید خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.