اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

March 14, 2014
13:46 جمعه، 23ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61312

مخابرات: کاهش قیمت اینترنت تا پایان سال/ توافق با شرکتهای اینترنتی

معاون شرکت مخابرات ایران از اجرای مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کاهش 20 درصدی نرخ اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون برای اجرای کامل این مصوبه در حال مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز شرکتهای اینترنتی – PAP – هستیم.
 
علی سپهری راد در گفتگو با مهر، در مورد اعمال تعرفه های جدید اینترنت برای مشترکان شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران از 2 ماه گذشته قیمت اینترنت را بیش از 20 درصد برای مشترکانش کاهش داده و این کاهش قیمت هم اکنون در قراردادهای مشترکان قدیمی اعمال شده است.
 
وی با بیان اینکه چنانچه قرارداد مشترکان به اتمام برسد، تخفیف مدنظر در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در قرارداد تمدید مشترکان اعمال خواهد شد افزود: برای مشترکان جدید که قصد دارند از خدمات اینترنت مخابرات استفاده کنند نیز این کاهش 20 درصد تعرفه تا پایان سال نهایی و اجرایی می شود.
 
معاون حقوقی و تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه براساس این مصوبه، نرخ پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز باید 35 درصد کاهش پیدا کند، ادامه داد: هنوز تخفیفی از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت نکرده ایم.
 
وی با تاکید براینکه اعمال این مصوبه زمان بر است و باید در قراردادهای آینده اعمال شود، گفت: پرداخت ها به روز نیست و براین اساس اعمال این مصوبه در صورت حسابها نیازمند زمان است.
 
سپهری راد در مورد کاهش قیمت خطوط انتقال برای خدماتی که مخابرات به شرکتهای PAP می دهد و در این مصوبه نیز آمده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه در حال مذاکره و انعقاد قرارداد با شرکتهای اینترنتی PAP هستیم تا تخفیف مدنظر در این مصوبه برای خطوط انتقال و پاور را اعمال کنیم که این توافق تا پایان سال جاری نهایی می شود.
 
به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 181 خود تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه خدمات اینترنت ADSL برای شرکتهای ارائه کننده این خدمات شامل شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی را 35 درصد کاهش داد و در همین حال، نرخ ارائه خدمات اینترنت حجمی نیز به مشترکان تا سقف 20 درصد کاهش پیدا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.