امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 15, 2014
17:29 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61325

اسنودن: آمریکا اینترنت را به آتش کشید

<ادوارد اسنودن> افشاگر اطلاعات محرمانه دولت امریکا در یک مصاحبه آنلاین از واقعیت‌های جدیدی پرده برداشت.
به گزارش ایرنا، ادوارد اسنودن که از محل نامعلومی واقع در روسیه سخن می‌گفت، در اظهارات خود گفت: «دولت ایالات متحده، به واسطه استفاده از تکنیک‌های نظارت مخفی، اینترنت را به آتش کشیده است.»
اسنودن پیش ازاین تکنیک‌های مذکور را در جریان افشای اسناد سری که از طریق شرکت کارفرمای خود به دست آورده بود، فاش کرده بود. وی گفت: «سازمان امنیت ملی ایالات متحده، آینده اینترنت را به آتش کشیده است و روزنامه‌نگاران در واقع آتش‌نشان‌هایی هستند که باید در خاموش کردن این آتش رسالت خود را به انجام رسانند.»
وی در پاسخ به یکی از سؤال‌ها گفت: «با وجود اینکه اقدام‌های او موجب شده است به عنوان یک شخص تحت تعقیب در ایالات متحده معرفی شود، به هیچ وجه از افشاگری اسناد محرمانه دولتی پشیمان نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که «آیا دوباره این کار را انجام می‌دهید؟ » گفت: «مطمئناً بله. صرف نظر از اینکه چه اتفاقی برای من رخ می‌دهد، آگاهی از این اطلاعات حق ماست.»اسنودن گفت: «با وجود اینکه برای حفظ اسرار دولتی قسم خورده بودم، پس از مشاهده این اسناد که کاملاً با سند اساسی شکل‌گیری ایالات متحده در تناقض بود، تصمیم گرفتم قسم خود را بشکنم.»
وی از کاربران اینترنت خواست تا از ابزارهای بهتری برای حفظ حریم خصوصی خود در برابر تجاوز دولت ایالات متحده بهره بگیرند.
وی در این باره گفت: «اینترنت فضایی است که کاربران باید با آن تعامل داشته باشند، اما اکنون این فضا سالم نیست. ما باید اطلاعات خود را ایمن‌تر کنیم. توسعه‌دهندگان نرم ‌افزارهای تحت وب و برنامه‌نویسان باید طرز فکر و رویه خود را تغییر دهند.»اسنودن پس از افشای اسناد محرمانه دولتی از ایالات متحده گریخت و اکنون به عنوان پناهنده سیاسی در کشور روسیه اقامت دارد. دولت ایالات متحده وی را به جاسوسی و سرقت اطلاعات محرمانه متهم کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.