اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

فناوری اطلاعات

March 15, 2014
17:44 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61328

جهانگرد: نرخ رشد اقتصادی کشور، حدود یک سوم نرخ لازم برای تحقق اهداف برنامه است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت شکل‌گیری نشستی با حضور کارشناسان جهت بررسی و رفع نقیصه‌ها و عقب‌ماندگی‌های برنامه 20 ساله توسعه تاکید کرد.

 
 
دکتر نصرالله جهانگرد با بیان این‌که براساس برنامه 20 ساله توسعه متوسط رشد اقتصادی ما باید بالای 8.5 درصد برسد تا به سطح اول منطقه در حوزه‌های مختلف دست یابیم، تصریح کرد: این در حالی است که در 10 سال گذشته متوسط رشد ما کمتر از 2.5 درصد بوده است.
 
وی با تاکید بر این‌که باید در سال 93 تمامی تلاش خود را برای دستیابی به اهداف برنامه توسعه داشته باشیم، تصریح کرد تا بتوانیم در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه جبران عقب‌ماندگی‌های خود را داشته باشیم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که زمانی که برنامه ریزی برای برنامه 20 ساله توسعه صورت گرفت، نگاشت نهادین و فرآیند‌های اجرایی شکل نگرفت گفت: باید تمام تلاش خود را صورت دهیم تا جبران اشتباهات صورت گرفته در 10 سال گذشته را داشته باشیم.
 
جهانگرد با بیان این‌که کارشناسان کشور ما به خوبی رهنمود دادن را بلد هستند، تصریح کرد: وقت آن رسیده است تا ساختار نهادینی برای تقسیم کار ملی شکل گیرد و از این پس به سمت جلو حرکت کنیم.
 
وی پیشنهاد کرد: مدیران برنامه‌ریزی توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در چنین نشست‌هایی حضور یابند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنانش با تاکید بر این‌که باید با حضور کارشناسان نقص و عقب‌ماندگی‌های برنامه 20 ساله توسعه را رفع کنیم، تصریح کرد: هم‌چنین باید بررسی شود کدام صنایع ما در بازار جهانی می‌تواند نقش داشته باشند و از این صنایع به صورت خاص حمایت صورت گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.