سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 15, 2014
18:02 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61340

رایانه‌های شخصی Bingbook مایکروسافت در راه ورود به بازار

اگر شما یک سیستم‌عامل رایانه‌ای در اختیار داشته باشید که هیچ کس آن را دوست نداشته باشد چه کاری انجام خواهید داد؟ اگر شما صاحب شرکت مایکروسافت باشید، می‌توانید این سیستم‌عامل را با موتور جست‌وجوی خود که محبوبیت چندانی ندارد ترکیب کنید تا از این طریق بتوانید اعتبار بیشتری بین مردم به‌دست آورید. 
 
به گزارش وب‌سایت theinquirer، شرکت مایکروسافت که در سال‌های اخیر نتوانسته است محبوبیت خود را نزد کاربران جهانی افزایش دهد، هم‌اکنون به دنبال نسخه رایگانی از سیستم‌عامل رایانه‌ای خود است تا بتواند بار دیگر نزد مردم محبوب شود. 
ترکیب ویندوز ۱. ۸ با جست‌وجوگر اینترنتی Bing نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل مایکروسافت را به صورت رایگان عرضه می‌کند که هدف از آن رقابت با سیستم‌عامل رایانه‌ای Chrome OS گوگل است. 
مرکز Wzor توضیحاتی را در مورد این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱. ۸ منتشر کرده که البته شرکت مایکروسافت هنوز هیچ خبری مبنی بر تایید این مسئله منتشر نکرده است. 
ویندوز ۱. ۸ همراه با Bing که با نام WEPOWB شناخته می‌شود، نسخه ارزان یا رایگان سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت است. البته باید توجه داشت که ویندوز ۷ هنوز محبوب‌ترین سیستم‌عامل رایانه‌ای این شرکت محسوب می‌شود و ۷. ۴۶ درصد از رایانه‌های شخصی در جهان مبتنی بر این محصول فعالیت می‌کنند. 
مایکروسافت همچنان بیشترین سهم از بازار جهانی رایانه‌های شخصی را در اختیار دارد، اما با نسخه اخیر سیستم‌عامل خود نتوانسته است در دنیای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی گام‌های بلندی بردارد. بر همین اساس شرکت مایکروسافت به دنبال مدل‌های جدید کسب‌وکار می‌گردد تا هزینه استفاده از سیستم‌عامل خود را تغییر دهد. 
شرکت مایکروسافت علاوه بر به‌روزرسانی دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم‌های عامل کنونی خود قصد دارد WEPOWB را به صورت رایگان یا با هزینه اندک در اختیار تولیدکنندگان رایانه قرار دهد تا سری جدید رایانه‌های شخصی Bingbook به صورت ارزان وارد بازار شوند و غول نرم‌افزاری جهان از این طریق بتواند با رایانه‌های Chromebook گوگل مقابله کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.