اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 16, 2014
12:03 یکشنبه، 25ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61350

برف یا سیل فرقی ندارد؛ روابط عمومی زیرساخت پاسخگو نیست

طی روزهای گذشته برخی شهرهای جنوبی کشور با مشکلاتی در زمینه قطعی و اختلال در شبکه تلفن همراه و اینترنت مواجه بودند؛ مشکلاتی که تنها به یک اپراتور مربوط نبوده و این پیش فرض را به ذهن می‌رساند که این موضوع به شرکت ارتباطات زیرساخت کشور مربوط باشد.
 
به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اما شرکت ارتباطات زیرساخت که به عنوان یکی از چهار زیرمجموعه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و مسوولیت تامین زیرساخت‌های ارتباطی کشور را برعهده دارد در زمینه این موضوع و بعضا در موارد مختلف دیگر پاسخگو نیست.
 
ممکن است مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت ارتباط موضوع اختلالات اخیر ارتباطی را با این شرکت رد کنند یا برای آن توضیحی قانع کننده داشته باشند اما مساله اینجاست که مسوولان این شرکت تاکنون حاضر به ارائه کوچکترین توضیحی در این زمینه نشده و با وجود پیگیری‌های متعدد پاسخی ارائه نکرده‌اند.
 
البته این پاسخ‌ ندادن به بحث این روزهای شهرهای جنوبی کشور و از جمله جزیره کیش که روز گذشته با مشکلات ارتباطی مواجه بود مربوط نمی‌شود، چندی پیش هم در زمانی که بارش برف سنگین مشکلاتی را در استان‌های شمالی کشور ایجاد کرد نیز تا چندین روز هیچ اطلاعاتی و توضیحی از سوی این شرکت به خبرنگاران ارایه نشده و اعلام نشد که در آن زمان وضعیت مسیرهای ارتباطی آن منطقه از چه قرار است در حالی که به گفته وزیر ارتباطات برای رسیدگی به مشکلات ارتباطی استان‌های برف زده، کمیته‌ای با نام بحران تشکیل شد و مدیریت آن برعهده مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که اتفاقا معاون وزیر ارتباطات هم هست قرار داشت.
 
در چنین وضعیتی پس از چندین روز پیگیری درنهایت توضیحاتی مختصر درباره وضعیت ارتباطی آنها از سوی معاون وزیر ارتباطات ارائه شد.
 
در هر حال اکنون این سوال وجود دارد که آیا رسانه‌ها باید تنها در مواقعی که مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت صلاح دانسته و به برگزاری نشست خبری اقدام کردند به پاسخ سوالات خود برسند؟!
 
البته متاسفانه این رویه از ماه‌ها قبل در وزارت ارتباطات به صورت یک امر رایج درآمده و شرکت‌های مختلف زیرمجموعه این وزارتخانه جز در مواردی که خود صلاح به برگزاری نشست خبری ببینند، توضیحی برای سوالات خبرنگاران ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.