اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 3, 2014
4:37 پنجشنبه، 14ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61475

فیس‌بوک شرکت سازنده “عینک واقعیت مجازی”‌ را می‌خرد

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان با بیش از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکتی را می‌خرد که سازنده عینک‌های موسوم به "عینک واقعیت مجازی" است. این عینک‌ها در ابتدا عمدتا برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شدند.
 
 
پس از تصاحب سرویس پیام‌رسان "واتس اپ"، این بار فیس‌بوک در صدد گسترش مالکیت خود بر شرکت "اُکولوس وی آر" متخصص در ساخت "عینک‌های واقعیت مجازی" برآمده است.
 
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک اعلام کرد که این شبکه اجتماعی شرکت اُکولوس را به قیمت یلیارد و 300 میلیون دلار خواهد خرید. این نخستین بار است که فیس‌بوک صاحب یک شرکت سازنده سخت‌افزار می‌شود.
 
شرکت اُکولوس تاکنون تولیدات خود را به صورت انبوه وارد بازار نکرده است، اما عینک "اُکولوس ریفت" این شرکت توجه‌ رسانه‌های تخصصی را به صورت گسترده‌ای به خود جلب کرده است.
 
"عینک واقعیت مجازی" توسط دو صفحه نمایشگر، تصاویری سه‌بعدی از دنیای اطراف را به شخص عرضه می‌دارد؛ تصاویری که با حرکت سر تغییر می‌کنند.
 
در حالی که این عینک در ابتدا عمدتا برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شده بود، شرکت سازنده آن رفته رفته مصمم شد که دامنه استفاده از آن را گسترش داده و گشایشی در آفرینش واقعیت مجازی پدید آورد.
 
به گزارش دویچه وله، زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک در توضیح علل خرید شرکت یادشده چنین استدلال کرد: تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بستر حال حاضرند. ما خود را برای بسترهای آینده مهیا می‌کنیم.
 
او افزود، اینک شرکت اُکولوس از این شانس برخوردار است که اجتماعی‌ترین بستر تمامی زمان‌ها را پدید‌ آورده و از این راه در کار، بازی و تبادل اطلاعات تغییر به‌وجود بیاورد.
 
زاکربرگ موارد مصرف عینک واقعیت مجازی را بسیار فراتر از بازی‌ها دانست و گفت، از این عینک‌ها می‌توان برای نمونه در آموزش به صورت مجازی و همچنین مکالمه و تبادل نظر با پزشک استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.