بازار سرمایه

رگولاتوری

April 3, 2014
4:39 پنجشنبه، 14ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61476

توضیحات وزیر ارتباطات در خصوص دعوتش از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری و مشاوره در زمینه مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دعوت ایران از شرکت ها و کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری و مشاوره در زمینه مخابرات در کشورمان گفت: بخشی از امکانات کشورهای توسعه یافته در زمینه مخابرات باید در اختیار کشورهای کمتر توسعه یافته قرار گیرد تا آنها نیز به سطح قابل قبولی برسند.

«محمود واعظی» که هم اکنون در ششمین کنفرانس توسعه جهانی مخابرات حضور دارد، روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت: این کنفرانس برنامه ریزی چهار سال آینده مخابرات دنیا برعهده دارد و مدت آن دو هفته است و وزرای کشورهای مختلف در این کنفرانس سخنرانی کرده و مواضع کشور خود را بیان می کنند.
 
وی تصریح کرد: در این کنفرانس علاوه بر اینکه وزاری کشورهای مختلف مواضع و دیدگاه های خود را مطرح می کنند، کمیته های مختلفی نیز تشکیل شده که برای چهارسال آینده مخابرات در جهان را برنامه ریزی خواهند کرد.
 
واعظی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که باید یک ساختار مشخصی را ITU (سازمان جهانی مخابرات) برای توسعه آینده مخابرات جهان، توسعه کاربردی ICT (مخابرات و هم آوری فناوری اطلاعات) برنامه ریزی کند.
 
وی ادامه داد: این کنفرانس باید توجه ویژه ای به کشورهای درحال توسعه داشته باشد چون در دنیای امروز بحث ICT به عنوان زیر ساخت توسعه مطرح است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در پایان این کنفرانس بیانیه ای در زمینه راهکارهای توسعه پهنای باند و استفاده تمامی موبایل ها و اینترنت ها از باندهایی با پهنای زیاد و همچنین راهکارهای توسعه این پهنای باند منتشر خواهد شد.
 
وی یکی از اهداف این کنفرانس را برنامه ریزی کارگروه های مختلف جانبی برای پیشرفت فناوری در جهان عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه که در ششمین کنفرانس توسعه مخابرات در حال انجام است برنامه ریزی چهار سال آینده در جهت تداوم استراتژی و اهداف این کنفرانس برای توسعه مخابرات در جهان است.
 
واعظی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ایران در این کنفرانس این بود که ICT نباید شکاف موجود بین کشورهای غنی و فقیر و کشورهای کمتر توسعه یافته و توسعه یافته را دامن بزند و باید در مسیر نزدیکی این کشورها حرکت کند.
 
وی تصریح کرد: ITU باید بتواند به کشورهای کمتر توسعه یافته که عضو آن هستند، توجه بیشتری داشته باشد و کشورهای توسعه یافته باید بخشی از امکانات خود را در اختیار کشورهایی کمتر توسعه یافته قرار دهند تا این کشورها همگام با ICT پیشرفت کنند.
 
وی افزود: لذا چون بحث ICT بخشی از توسعه زیر ساخت کشورها است باید تمامی افراد این کشورها بتوانند بصورت مستقیم از آن استفاده کنند.
 
وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات گفت: پیشنهاد مشخص جمهوری اسلامی ایران این بود که کشورهای توسعه یافته و ITU به این موضوع بپردازد تا ICT در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز گسترش یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در جمهوری اسلامی در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات برنامه های گسترده ای داریم و از طرفی هم بنا نداریم که در وزارت ارتباطات تصدی گری کنیم، براین اساس در این کنفرانس اعلام کرده ایم که از کشورها و شرکت هایی که علاقه مند هستند تا در زمینه های تکنولوژی و مشاوره با ایران همکاری داشته باشند، استقبال می کنیم.
 
واعظی ادامه داد: موضوع ICT در دنیای امروز به عنوان زیر ساخت و پیشران توسعه مطرح است، براین اساس اگر بخواهیم مسایل اجتماعی خود را سامان دهیم و به نوعی یک دولت، آموزش و شهر هوشمند داشته باشیم، لازمه آن این است که ICT را در کشورمان توسعه دهیم.
 
وی افزود: براین اساس یکی دیگر از سیاست هایی که در این کنفرانس اعلام کردیم این بود که ما باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم فاصله های بین مسایل فرهنگی و اجتماعی را جبران کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هنوز بیانیه پایانی نهایی نشده است، درباره گنجانده شدن پیشنهاد ایران در این بیانیه گفت: هیات ایرانی در ششمین کنفرانس توسعه جهانی مخابرات هیات های فعال است و من در این دو روز با وزرای مختلف کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس ملاقات داشته ام.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آینده جمهوری اسلامی در شوراهای مهم مخابراتی جهانی از جمله ITU و RRB کاندیدا دارد، لذا با وزرای کشوزرهای مختلف برای همکاری دوجانبه و همکاری هایی با سازمان های بین المللی برای اینکه از کاندیداتوری ما حمایت کنند، دیدار کرده ام.
 
وی با اعلام اسامی این کشورها گفت: با وزرای کشورهای پاکستان، نیجریه ، جمهوری آذربایجان، چین، مالی، مالزی، تونس، بورکینافاسو و فلسطین دیدار داشته ام و درباره موضوعات مختلف رایزنی کردم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.