فناوری اطلاعات

April 6, 2014
12:58 یکشنبه، 17ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61533

نگرانی اپل از کاهش فروش جهانی

مقامات اپل در حال حاضر به شدت نگران افزایش کیفیت حضور رقبای خود در صنعت تجهیزات هوشمند الکترونیکی و در نتیجه کاهش فروش محصولات خود هستند.
 
 
به نقل از دیجیتال ترند، از ابتدای ورود گوشی‌های آیفون در سال 2007 به بازار های بین‌المللی تا کنون، بالغ بر 472 میلیون دستگاه از مدل‌های این گوشی‌ها در جهان به فروش رسیده است.
 
در حال حاضر بسیاری از رقبای اپل در بازارهای جهانی در حال عرضه محصولاتی هستند که روز به روز به اندازه نمایشگر های آنها افزوده شده و قیمت مناسب‌تری نسبت به گوشی های تولیدی اپل دارند.
 
همچنین بسیاری از این شرکت‌های رقیب تمرکز خود را بر افزایش کیفیت محصولات خود معطوف کرده‌اند و همین امر چالش‌های جدیدی را در بازارهای جهانی برای اپل بوجود آورده است.
 
یکی از اعضای تیم فروش اپل طی نوشته‌ای اظهار کرده است:« رقبای اپل بشدت خود را از نظر سخت افزاری تقویت کرده اند و در برخی مواقع اکو سیستم و چرخه خود را نیز تکمیل کرده‌اند.»
 
یکی دیگر از مسائلی که باعث نگرانی مقامات اپل در زمینه کاهش فروش محصولات خود شده است مربوط به افزایش و ارتقاء روش‌های تبلیغ شرکت‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه است به طوری که این شرکت ها تغییرات قابل توجهی در نحوه تبلیغات خود صورت داده و سرمایه گذاری قابل توجهی را در بازار داشته اند. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.