اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

April 12, 2014
9:41 شنبه، 23ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61581

اجرای کاهش 20درصدی نرخ اینترنت برای مشترکان/ جریمه برای سرویس دهندگان متخلف

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعمال نرخ های جدید اینترنت از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت خبر داد و گفت: نظارت کاملی بر اعمال مصوبه تغییر نرخ اینترنت مبنی بر کاهش 20 درصدی اینترنت مصرف کننده صورت می گیرد.
 
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بهمن ماه 92 در جلسه شماره 181 خود تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه خدمات اینترنت ADSL برای شرکتهای ارائه کننده این خدمات شامل شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی را 35 درصد کاهش داد و در همین حال، نرخ ارائه خدمات اینترنت حجمی نیز به مشترکان تا سقف 20 درصد کاهش پیدا کرد.
 
حسن رضوانی- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت اجرای مصوبه کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای مشترکان خانگی اظهار داشت: این مصوبه از 23 بهمن ماه 92 لازم الاجرا شده و براساس بررسی های صورت گرفته بسیاری از سرویس دهندگان اینترنت، این تعرفه را برای مشترکان جدید اعمال کرده اند.
 
وی با بیان اینکه برخی سروس دهندگان به دلیل مسائل فنی این نرخ ها را برای مشترکان قدیمی اعمال نکرده اند، گفت: بزودی این تعرفه ها برای این مشترکان نیز اجرایی می شود و سرویس دهندگان اینترنت موظفند مبالغ اضافه دریافتی از مشترکانشان را به آنها بازگردانند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه سرویس دهندگان اینترنتی اعلام کرده اند که به سرعت نرخ های جدید را برای مشترکانشان اعمال می کنند، خاطرنشان کرد: نظارت کاملی بر این مصوبه در حال انجام است و تمامی سرویس دهندگان اینترنت که خلاف این مصوبه حرکت کنند مورد جریمه قرار می گیرند و نیز موظفند مطابق زمان بندی اعلام شده، اضافه دریافت از مشترکان را عودت دهند.
 
به گزارش مهر، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه حجم استفاده از اینترنت ارائه شده از طریق فناوری ADSL برای کاربران نهایی به میزان 20 درصد و به صورت یکنواخت در کلیه سطوح کاهش یافت با این حال شواهد نشان می دهد که برخی شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، این تغییر قیمت را هنوز برای مشترکان خود لحاظ نکرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.