رگولاتوری

April 14, 2014
14:12 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61653

مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد

مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران INQA ICT بیست و پنجم فروردین ماه برگزار شد.
 
در این دوره 53 شرکت در سومین دوره جایزه  حضور یافتند که 25 شرکت  مراحل فرآیند ارزیابی را طی کردندوموفق به دریافت   تندیس،اشتهار  و اهتمام از این جشنواره شدند.
 
بر اساس این گزارش در پایان ارزیابی ها شرکت ارتباطات زیرساخت   موفق به دریافت تندیس برنزین   وشرکتهای ارتباطات سیار  ایران و   انتقال داده های آسیا تک موفق به دریافت گواهی نامه اشتهارسه ستاره شرکت پارس آنلاین  گواهی نامه اشتهار دوستاره  و شرکت های پیشگامان توسعه  ارتباطات ،شرکت داده گستر عصر نوین ،شرکت دانیال کیا و موسسه  آموزش عالی پویش قم  موفق به دریافت اشتهار یک ستاره شدند.
 
همچنین شرکت های ارتباطی ضحی کیش، شرکت ارتباطات کوه نور موسسه فرهنگی دیجیتال کلید طلایی جهان معاصر ،شرکت ارزش افزوده سیب،بانک آینده ،توسعه ارتباطات  پرمند،شرکت ایرانیان رایان شرق ،اداره کل پست استان لرستان ،اداره کل پست استان آذربایجان شرقی اداره کل پست استان البرز،اداره کل پست استان خوزستان اداره کل پست استان سمنان، اداره کل پست استان کرمانشاه، اداره کل پست استان چهارمحال بختیاری، اداره کل پست استان مرکزی، اداره کل پست استان گیلان،اداره کل پست استان مازندران موفق به دریافت گواهی نامه اهتمام به کیفیت شدند.
 
ثبت نام  شرکت ها در این دوره  از جایزه  از  خرداد ماه 92 آغاز شد  و این شرکت ها  در سطوح تندیس ،اشتهار و اهتمام توسط کمیته ارزیابی و آموزش جایزه  مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 
  فرآیند ارزیابی  از اسفند ماه 92 آغاز شد  و در فروردین 93 پایان یافت، این ارزیابی ها توسط ارزیابان تایید صلاحیت شده  و مستقل انجام شد و نتایج آن مورد تایید شورای سیاست گذاری قرار گرفت.
 
  معیار های ارزیابی شرکت ها  شامل  دو بخش توانمند ساز ها و نتایج بود که مجموعا هزار نمره داشت و این شرکت ها بر اساس هفت معیار رهبری و مدیریت،  فرآیندها،  منابع ،کارکنان  ،نتایج مشتری  و مصرف کنندگان ،نتایج محیط زیست و جامعه  ،نتایج عملکردی مورد بررسی قرار  گرفتند.
 
دریافت تندیس برنزین سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط شرکت ارتباطات زیرساخت
 
شرکت ارتباطات زیرساخت برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت تندیس برنزین از سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران INQA ICT شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت  این شرکت  به عنوان متولی شبکه های مادر مخابراتی کشور  برای مدیریت  کیفیت  در زنجیره تامین ارتباطات زیرساخت کشور شامل شبکه های سوییچینگ ، انتقال، فیبر نوری ،ماهواره و دیتا  موفق به دریافت این تندیس شد.
 
 این تندیس به دنبال ارزیابی متقاضیان شرکت در فرآیند سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات  جمهوری اسلامی  ایران   و بر اساس  معیارهایی  چون رهبری و مدیریت ،فرآیندها؛ منابع،کارکنان،نتایج مشتری و مصرف کنندگان ،نتایج محیط زیست و جامعه  و نتایج عملکردی از سوی ارزیابان متخصص  به شرکت ارتباطات زیرساخت اهدا شد.
 
گفتنی است شرکت ارتباطات زیرساخت  تنها شرکتی است که تاکنون  در طول برگزاری دوره های مختلف موفق به دریافت این تندیس شده است.
 
این شرکت پیش از این نیز در دوره دوم جایزه موفق به کسب  تقدیر نامه اشتهار به کیفیت چهار ستاره شده  بود.
 
وزیر ارتباطات: فاوا نقش جهشی در توانمند سازی سایر بخش ها دارد
 
 
فاوا نقش جهشی در توانمند سازی سایر بخش ها دارد و این قابلیت را دارد که تاسه برابر وضعیت فعلی رشد داشته باشد.
 
 
 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  که در مراسم  تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران INQA ICT       سخن می گفت با اعلام این  مطلب افزود: به اعتقاد ما فن‌آوری اطلاعات می تواند نقش اساسی ایفا کند و به عنوان پیشران توسعه کشور فرض شده و موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شود .
 
وی در ادامه  با اشاره به برگزاری سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران INQA ICT     گفت :من از تمام کسانی که در   دو دوره  قبل زحمت کشیدند تشکر می کنم   و امسال نیز دست اندر کاران این جایزه  از ماه ها پیش تلاش کردند تا امروز شاهد برگزاری نتایج این ارزیابی ها با شیم .
 
دکتر  واعظی  در ادامه  از 10 برابر شدن پهنای باند، واگذار شدن لایسنس برای نسل سوم شبکه ارتباطی تا آخر سال، فراهم شدن شرایط برای واگذاری نسل چهارم از اواخر امسال و افتتاح بخش اول ترانزیت بین‌الملل در ماه آینده خبر داد .
 
وی افزود: از اول امسال به بعد اپراتورهای مختلف مجوز ارائه خدمات نسل سه را دریافت خواهند کرد،  بسیاری از کشورهای پیشرفته و غربی از سال‌ها قبل سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در   حوزه ICT      انجام داده‌اند و به همین دلیل با وجود آن که در کشورهای اروپا و آمریکا شاهد نوعی رکود بودیم این کشورها کمتر متضرر شدند .
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که لازم است در سال‌های آینده ما نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتری انجام دهیم، افزود: خوشبختانه دولت یازدهم عنایت خاصی به این حوزه دارد و امسال هم بودجه‌ای که دولت برای زیرساختهای ارتباطی اختصاص داده چندین برابر سال‌های قبل بوده است .
 
دکتر واعظی  با تاکید بر حضور جدی بخش خصوصی در این حوزه افزود: لازم است که دولت تنها نقش نظارتی در این حوزه برعهده داشته باشد و در مسائل تصدی‌گری ورود نکند .
 
واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: اگر صنعت فاوا به خوبی مورد استفاده قرار گیرد موجب می‌شود که تمامی صنایع تا 30 درصد افزایش بهره وری داشته باشند .
 
وی همچنین عنوان کرد:‌ فاوا به عنوان صنعت زود بازده در نظر گرفته می‌شود و نباید سرمایه‌گذار بخش خصوصی 20 تا 25 سال منتظر بماند که سرمایه‌اش بازگشت داشته باشد .
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که‌ لازم است نگاه‌ها و پارامترها در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تغییر کند، اظهار کرد: این عرصه می‌تواند الگویی برای کسب و کار و ثروت باشد .
 
وی  با اشاره به این نکته  که  حوزه ICT قابلیت این را دارد که سه برابر حد فعلی رشد داشته باشد  گفت:به همین دلیل طی سال‌های آتی 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش صورت خواهد گرفت که این سرمایه‌گذاری فرصت بسیار خوبی به شمار می‌رود .
 
وی همچنین یادآور شد: با توجه به تحریم‌ها و مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد سرمایه‌گذاری در حوزه ICT و باند پهن در حال حاضر یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات است که می تواند به حل مشکلات کمک کند .
 
واعظی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: اکنون برای ایجاد تحول در این حوزه لازم است به چهار پارامتر توجه جدی شود که در این میان اولین پارامتر به شبکه ملی اطلاعات مربوط می شود .
 
وی ادامه داد: لازم است این شبکه در اولویت قرار بگیرد به همین دلیل ما طرح‌هایی تدوین کرده‌ایم که تا دو سال دیگر زیرساخت‌های کشور را متحو می‌کند و پهنای باند افزایش قاب توجهی پیدا می کند .  
 
وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: قطعا وضعیت ما در این حوزه متحول نمی‌شود مگر آن‌که رقابت از مرزهای داخلی به مرزهای خارجی گسترش پیدا کند .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.