اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

April 14, 2014
14:26 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61657

مدیرعامل همراه اول: حداقل 100 هزار گوشی ویروسی در تهران وجود دارد/احتمال کاهش هزینه‌های مشترکان پس از فلت‌سازی!

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره تصمیم سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تغییر تعرفه‌های همراه اول گفت: قطعا پس از تغییر قیمت‌ها سقف رقم ممکن را اعمال نخواهیم کرد و به این ترتیب شاید حتی هزینه تمام شده برخی مشترکان کاهش هم داشته باشد.
 
 
وحید صدوقی امروز در نشست خبری اظهار کرد: طرح فلت یا هم کدسازی شماره‌های همراه اول موضوعی است که پیش از عید از سوی سازمان تنظیم مقررات مصوب شد و این آمادگی را داریم از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آن را اجرایی کنیم.
 
مدیر عامل همراه اول تصریح کرد: پس از آن که این مصوبه ابلاغ شود نرخ مکالمه سیم کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول را به مشترکان خود اعلام خواهیم کرد و به احتمال زیاد این تغییر تعرفه در دو مرحله صورت خواهد گرفت که در مرحله اول تنها به فلت سازی شبکه خواهیم پرداخت و پس از آن در گام بعدی تعرفه مکالمات را تغییر می دهیم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این‌که در حال حاضر نرخ موثر سیم کارت‌های اعتباری همراه اول 899 ریال و سیم کارت‌های دائمی 599 ریال است، اظهار کرد: پس از تغییر تعرفه‌ها به طور قطع سقف مبلغ مجاز را اعمال نخواهیم کرد و قیمت ها در حدود کف قیمت تعیین شده از سوی سازمان تنظیم مقررات خواهد بود که شاید به این قیمت، هزینه ای با حذف جابجایی‌ها هزینه مشترکان همراه اول کمتر از قبل شود.
 
وی افزود: در حال تحقیق روی این موضوع هستیم تا تعرفه‌های نهایی را مشخص کنیم.
 
صدوقی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه پیش از این مخابرات ایران تاکید داشته که نباید روند فعالیت‌های آن به گونه‌ای باشد که این شرکت متضرر شود، توضیح داد: بحث ضرر نیست ما تعهداتی نسبت به سهامداران خود داریم؛ طی دو تا سه ماه گذشته تعداد مشترکان همراه اول افزایش چشمگیری داشته‌اند و اکنون می‌توان گفت با کاهش قیمت‌ها درآمدمان قابلیت افزایش پیدا کردن را دارد.
 
مدیر عامل همراه اول اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان همراه اول از 64 میلیون مشترک عبور کرده و از این میان حدود 40 میلیون از سیم کارت‌های عرضه شده در بازار فعال هستند.
 
وی یادآور شد: در سال 92 نیز حدود 450 هزار سیم کارت دائمی همراه اول واگذار شده که البته بخشی از این واگذاری پس از کاهش قیمت سیم کارت روی داده است.
 
صدوقی که در مراسم افتتاح فروشگاه مرکزی همراه اول صحبت می کرد، گفت: در حال حاضر استقبال مردم از سیم‌کارت‌های همراه اول روند رو به رشدی پیدا کرده است البته با این حال در نصب دکل‌های BTS با مشکلاتی مواجه هستیم و از میان 170 سایتی که درخواست نصب آن هارا داشته ایم تاکنون مجوز نصب 40 سایت را هم نگرفته ایم البته این موضوع را به وزیر ارتباطات نیز اطلاع داده‌ایم و مساله را پیگیری می کنیم اما با این حال روند پیشرفت کار کند است و در شهرستان‌ها مشکلات کمتری دراین زمینه وجود دارد.
 
مدیر عامل همراه اول به راه اندازی شعبه مرکزی فروشگاه‌های همراه اول اشاره کرد و یادآور شد: این فروشگاه نهمین فروشگاه همراه اول است که در سطح تهران افتتاح می‌شود و وظیفه آن ارائه خدمات و محصولات همراه اول به کاربران است.
 
صدوقی یادآور شد: در قالب این فروشگاه‌ها مردم می‌توانند تمام محصولات مورد نظر خود از جمله شارژ، سیم کارت همراه اول و همچنین گوشی‌های مختلف بازار را با آرم همراه اول تهیه کنند.
 
وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود یکسان بودن قیمت در این فروشگاه‌ها با سایر فروشگاه‌های شهر مشترکانی که گوشی تلفن همراه خود را از فروشگاه‌های همراه اول می خرند تنها امکان استفاده از سیم کارت‌های همراه اول را با این گوشی‌ها دارند؟ توضیح داد: اگر ما یک گوشی خاص را سفارش دهیم تا تعداد بالا برای همراه اول وارد شود آن شرکت گوشی های خریداری شده را برای ما قفل می‌کند و دیگر آن گوشی تنها برای سیم کارت‌های همراه اول قابل استفاده خواهد بود البته در فروشگاه‌های ما گوشی‌های بسیاری فروخته می‌شوند که به سفارش ما تهیه نشده‌اند و تنها د ر این فروشگاه‌ها به عرضه گذاشته شده اند که در این مواردی چنین مشکلی وجود ندارد.
 
وی همچنین عنوان کرد: حتی روی دو گوشی که ما به طور عمده سفارش داده بودیم هم سود خاصی برای شرکت همراه اول وجود نداشت و ما تنها برای تامین نیازهای مشترکان خود این اقدام را انجام دادیم.
 
صدوقی از راه اندازی فروشگاه نرم افزارهای همراه اول در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با روی کار آمدن این فروشگاه‌ها کاربران می توانند نرم افزارهای مخصوص را نیز به راحتی از این فروشگاه‌ها تهیه و خریداری کنند.
 
صدوقی در پایان در پاسخ به این سوال که گاه دیده شده پیامک‌های همراه اول به طور چندین باره از سوی کاربران دریافت می شود؟ گفت:‌گاه برخی گوشی ها پس از آن که پیامی را ارسال کردند تایید ارسال را دریافت نمی کنند و به همین دلیل مرکز ارسال پیامک به طور چندین باره این پیامک را ارسال می کند تا تایید ارسال آن برسد اما به هر حال در این زمینه هزینه ای از مشترک کسر نخواهد شد و تنها برای آن یک پیامکی که در سیستم ارسال آن تایید شده هزینه کسب می‌شود.
 
وی یادآور شد: البته در این زمینه ویروسی گوشی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند چرا که در حال حاضر در شهری مانند تهران بیش از 100 هزار گوشی تلفن همراه ویروسی وجود دارد.
 
محمد مهدی عطوفی – معاون شرکت ارتباطات سیار – هم در این نشست به ارائه توضیحاتی کوتاه پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های همراه اول علاوه بر تهران در استان‌های مشهد، اصفهان، اهواز، اراک و لرستان نیز راه اندازی شده اند و قرار بر آن است که ظرف سه تا پنج سال آینده تعداد این فروشگاه‌ها به 700 فروشگاه برسد.
 
وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تعداد مشترکان سیم کارت‌های دائمی ما رشد کمی داشت اما در سال گذشته به یمن اعتماد مردم ما حدود 17 میلیون مشترک دائمی داشتیم که این دستاورد بزرگی است.
 
عطوفی در عین حال عنوان کرد: در سایت گلچین ما که روزهای یکشنبه به روز می‌شود در هفته ماقبل عید ظرف 50 دقیقه 2000 شماره به فروش رفت که این رکورد در حوزه سیم کارت های دائمی بی نظیر بوده و همچنان ادامه دارد به همین دلیل بر این باور هستیم که اقبال مردم نسبت به همراه اول خوب است و به همین دلیل از فضای رقابتی آینده هیچ نگرانی نداریم و همه را به مبارزه می طلبیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی که مبنی بر کم بودن تعداد پیامک‌های ارسالی همراه اول نسبت به ایرانسل در نوروز امسال مطرح شده بود توضیح داد: آنچه در این زمینه اعلام شده آمار سازمان تنظیم مقررات است که برای ما هم محترم است اما به هر صورت تعداد کاربران این دو اپراتور مشخص است و این نکته جای سوال دارد.
 
عطوفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به مشکلات آنتن دهی همراه اول در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر برای ما این آمادگی وجود دارد که برای مجتمع‌های پر واحد در صورتی که مردم تقاضایی داشته باشند و محلی برای نصب دکل‌های bts موجود باشد شبکه خود را ترمیم کنیم به همین دلیل می توانند مردم درخواست‌های خود را را از این زمینه از طریق با تماس 9990 اعلام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.