اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 16, 2014
13:36 چهارشنبه، 27ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61693

رقابت ارائه‌دهندگان خدمات کلود در آسیا

گوگل به منظور رقابت با آمازون و تصاحب بازارهای این شرکت قصد دارد دامنه خدمات کلود را در این بخش از جهان توسعه دهد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، گوگل دامنه خدمات ذخیره سازی کلود خود را گسترش داده و در قاره آسیا نیز سرمایه گذاری خواهد کرد. اولین گام در این زمینه راه اندازی دیتاسنتر این شرکت در تایوان و سنگاپور در انتهای سال 2013 بود.
 
این زیرساخت ها به منظور ارائه خدمات کلود، ایجاد پلاتفورم Compute Engine، Cloud Storage و خدمات Cloud SQL ایجاد می گردد. هزینه استفاده از خدمات Compute Engine به ازای هر ساعت 0.077 دلار است.
 
ایجاد دیتاسنترهای گوگل در آسیا سرعت دسترسی به خدمات این شرکت را برای کاربران محلی و صاحبان مشاغل در این بخش از جهان تسهیل می‌کند. این شرکت دو زبان ژاپنی و چینی را نیز به وب سایت پلاتفورم کلود خود و کنسول برنامه‌نویسش اضافه کرده تا بتواند برنامه نویسان محلی را نیز جذب کند.
 
در نهایت گوگل به منظور جذب کاربران و رقابت با آمازون تورهای تبلیغاتی خدمات کلود را در شهرهای توکیو، تایپه، سئول و هنگ کنگ راه اندازی خواهد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.