اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 21, 2014
9:16 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61752

بررسی مجوز وزارت ارتباطات به رایتل برای برقراری تماس تصویری در کمیسیون فرهنگی مجلس: وزارت ارتباطات باید پاسخگو باشد!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در تشریح جزییات جلسه کمیسیون متبوعش، گفت: فعالیت مجدد رایتل در زمینه ارتباط تصویری و انتشار اخباری مبنی بر ارائه مجوز وزارت ارتباطات در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
به گزارش خانه ملت، علی طاهری با یادآوری جزییات جلسه امروز این کمیسیون گفت: در ابتدای جلسه امروز کمیسیون ضمن ارایه اخبار مرتبط فرهنگی کشور موضوع فعالیت مجدد رایتل در زمینه ارتباط تصویری و اخذ مجوز از وزارت ارتباطات مطرح شد.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق اخبار ارایه شده گویا شرکت رایتل از اخذ مجوز برای ارتباط تصویری از وزارت ارتباطات خبر داده، این در حالی است که در صورت صحت این خبر کار این وزارتخانه خلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: سال گذشته شورای عالی فضای مجازی پس از بحث و بررسی های فراوان و استفتاء از مراجع تقلید بحث ارتباط تصویری رایتل را ممنوع اعلام کرده بود.
 
طاهری ادامه داد: اگر این سخن صحت داشته باشد و وزارت ارتباطات مجوز داده باشد، این وزارتخانه به طور حتم باید پاسخ گو باشد که چرا برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی به ارتباط تصویری رایتل مجوز داده است.
 
وی با یادآوری دستور کار دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: در ابتدای جلسه امروز رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گزارشی از جلسه روسای کمیسیون ها در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه داد.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، یادآور شد: در جلسه روسای کمیسیون های تخصصی مجلس مقرر شده بود که هر کدام از کمیسیون ها در حیطه وظایف خود در مورد اقتصاد مقاومتی جلسه ای را با وزارتخانه های خود برگزار کنند که بی شک کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی جلسات خود را برگزار خواهد کرد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح دستور کار دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس، با یادآوری درنظر گرفتن بودجه ای برای حمایت از دستگاه ها و موسسات فرهنگی در زمان بررسی بودجه، گفت: مقرر شد کمیسیون فرهنگی در توزیع این بودجه حضور داشته باشد این در حالی است که به علت برگزاری جلسه یاد شده در زمان نامناسب هیچ کدام از اعضای کمیسیون حضور نداشتند و کمیسیون به شدت از نحوه تخصیص بودجه موسسات فرهنگی اظهار ناراحتی کرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به ناراحتی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ازنحوه تخصیص اعتبارات موسسات و دستگاه های فرهنگی، کمیسیون فرهنگی طی نامه ای به رئیس مجلس اعتراض خود را اعلام خواهد کرد.
 
طاهری همچنین از بررسی و تصویب طرح الحاق یک بند به ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی و لایحه اصلاح ماده (35)قانون خدمت وظیفه عمومی در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی خبر داد.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از جمع بندی نهایی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: این طرح هفته آینده به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.