اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 22, 2014
14:20 سه شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61769

مخابرات با وجود اعمال افزایش تعرفه تلفن ثابت وعده داد: اجرای همکدی استان‌ها 4 ماه بعد از ابلاغ

معاون شرکت مخابرات ایران از آمادگی فنی و اجرایی این شرکت برای یکسان سازی کدهای استانی خبر داد و گفت: تا زمانی که دستور اجرای این طرح از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ نشود امکان اجرای هم‌کدی استانی وجود نخواهد داشت.
 
 
علی سپهری راد با تاکید براینکه شرکت مخابرات ایران از لحاظ طرح شماره‌گذاری و نیز از نظر اجرا آمادگی هم کدسازی تلفن شهرستان‌های هر استان را دارد، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای اجرا وجود ندارد و مخابرات به محض دریافت مصوبه و ابلاغ آن این طرح را در کمتر از 4 ماه در کل کشور پیاده سازی می‌کند.
 
وی حذف کدهای بین استانی را ملزم به ابلاغ مصوبه کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات دانست و افزود: تا زمانی که این مصوبه ابلاغ نشود امکان یکسان سازی کدها وجود نخواهد داشت و تا زمانی که این پروژه اجرایی نشود مخابرات تعرفه‌های جدید را برای مشترکانش اعمال نمی‌کند. 
 
معاون شرکت مخابرات ایران در مورد بحث افزایش نرخ‌های مخابراتی که برخی مشترکان از گران شدن آن قبل از اعلام عمومی ‌خبر داده‌اند گفت: نرخ‌های مخابراتی به هیچ عنوان گران نشده است و مصوبه رگولاتوری مبنی بر تغییر نرخ‌ها در جهت تغییر نحوه محاسبات کارکرد مشترکان و حذف کدهای استانی اجرایی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در مصوبه جدید، قرار نیست مخابرات نسبت به سال گذشته افزایش درآمد داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این مصوبه نرخ مکالمات جابجا خواهد شد اما تغییری در میزان مبالغ پرداختی مشترکان به وجود نخواهد آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.