امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 24, 2014
8:15 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61780

گوگل کاربران کروم بوک را از گذرواژه بی‏‌نیاز می‌‏کند

برخی منابع خبری از احتمال عرضه راهکار جدیدی برای احراز هویت کاربران رایانه‌‏های تحت کروم خبر داده‌‏اند که احتمال می‌‏رود جای گذرواژه‏‌ها را در این رایانه‏‌ها بگیرد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، برخی منابع خبری گزارش داده‌‏اند گوگل ممکن است راهکار جدیدی به نام Easy Unlock (باز شدن آسان قفل) برای رایانه‏‌های تحت سیستم عامل کروم عرضه کند که کاربران را از وجود گذرواژه‏‌ها و رمزهای عبور بی‏‌نیاز می‌‏کند. سازوکار این راهکار بدین شکل است که کاربران فقط کافی است گوشی هوشمند خود را به رایانه تحت کروم نزدیک کنند تا بتوانند قفل آن را باز کنند. در این حالت کاربران نیازی به تعریف گذرواژه نخواهند داشت. 
این دومین بار است که چنین خبری درباره رایانه‏‌های تحت کروم منتشر می‌‏شود. در دسامبر سال گذشته، فرانسوا بوفورت، یکی از توسعه‌‏دهندگان نرم‏‌افزار و حامیان سیستم عامل کرومیوم گفته بود تیم متخصصانی که بر روی این سیستم عامل کار می‌‏کنند تلاش می‌‏کنند رایانه‌‏ای عرضه کنند که در آن نیازی به استفاده از گذرواژه نیست. 
 
هنوز مشخص نیست شرکت گوگل در این راهکار از چه نوع فناوری استفاده خواهد کرد و گوشی کاربران از چه طریقی با رایانه تحت کروم آن‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد. محمتل‏‌ترین فناوری‏‌هایی که می‌‏توانند بین این دستگاه‏‌ها ارتباط برقرار کنند، وای فای، بلوتوث و ان اف سی (NFC) است. ان اف سی یکی از فناوری‏‌های مورد علاقه گوگل است، بطوری که این شرکت از آن در محصولاتی مثل کیف پول گوگل (Google wallet) استفاده کرده است. البته سیستم عامل کروم در حال حاضر از این فناوری پشتیبانی نمی‌‏کند، ولی یک سالی هست که تیمی می‌‏کوشد سیستم توسعه کرومیوم این سیستم عامل را با این فناوری سازگار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.