امنیت

فناوری اطلاعات

April 24, 2014
8:18 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61785

NEC فناوری تشخیص چهره خود را وارد دنیای کسب و کار‌ها می‌‏کند

شرکت ژاپنی ان‌ ای سی (NEC) راهکار امنیتی جدیدی برای رایانه‌‏های مورد استفاده در کسب و کارهای تجاری عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است. 
 
به گزارش وب‌‏سایت computerworld، شرکت ان‏ ای‏ سی نرم‌‏افزار امنیتی جدیدی عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره برای دسترسی به رایانه‌‏های شخصی استفاده شده است. این نرم‏‌افزار که نئوفیس مانیتور (NeoFace Monitor) نام دارد در واقع جایگزینی برای گذرواژه‏‌ها است. مشکل گذرواژه‏‌ها از لحاظ امنیتی این است که ممکن است سرقت شوند و یا کسی بتواند آن‌ها را حدس بزند و کاربر نیز ممکن است آن را فراموش کند. کاربرانی که از نرم‌‏افزار شرکت ان‏ ای‏ سی استفاده می‌‏کنند می‌‏توانند با نگاه کردن به وب‏کم نصب شده بر روی رایانه خود قفل آن را بگشایند. در این نرم‏افزار از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است، فناوری‏ای که ان‏ای‏سی بیست سال است بر روی آن کار می‌‏کند. 
این راهکار در حال حاضر بر روی رایانه‌‏های تحت ویندوز قابل استفاده است. خانم نائوکو اوزِکی، یکی از سخنگویان ان‏ ای‏ سی در این باره گفته است: پیش از این از این فناوری بیومتریک برای نیروهای پلیس استفاده می‌‏کردیم، اما حالا قصد داریم از آن برای رفع نیازهای امنیتی کسب و کارهای مشتری خود استفاده کنیم. 
این شرکت همچنین ادعا کرده است صاحب دقیق‏‌ترین فناوری تشخیص چهره‌‏ای است که در آخرین ارزیابی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در آمریکا تایید شده است. درجه خطای فناوری تشخیص چهره این شرکت ۳. ۰ درصد اعلام شده است. این در حالی است که نزدیک‏‌ترین محصولات رقیب درجه خطایی معادل ۵. ۲ و ۳ درصد دارند. 
شرکت ان ‏ای‏ سی محصول جدید خود را طی یک کنفرانس رسانه‌‏ای در دفتر مرکزی خود در توکیوی ژاپن به نمایش گذاشت. در جریان این کنفرانس مطبوعاتی، کارکنان شرکت، مقابل لپ‏‌تاپ‏‌هایی که به این نرم‌‏افزار مجهز بود، می‌‏نشستند. این نرم‏‌افزار می‌‏توانست در عرض نیم ثانیه چهره کاربر را تشخیص دهد و اجازه دسترسی او را به رایانه صادر کند. به محض اینکه کاربران از پشت لپ‏‌تاپ بر می‌‏خاستند، این نرم‌‏افزار سیستم را قفل می‌‏کرد. 
محصول جدید ان‏‌ای‏‌سی در حال حاضر با سیستم‏‌های عامل ویندوز ۷ و ۸ سازگار است. ان‌‏ ای‏‌ سی امیدوار است بتواند در عرض سه سال آینده آن را به حدود ۴۰۰ شرکت و نهاد دولتی در ژاپن، آمریکای شمالی و کشورهای آسیایی بفروشد. این نرم‌‏افزار به ازای هر رایانه ۹۷ دلار قیمت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.