اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

April 26, 2014
7:26 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61799

«ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار» شعار روز جهانی مخابرات

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی امسال را «ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار» نامید.
 
۲۷ اردیبهشت به دلیل سالگرد تاسیس اتحادیه جهانی مخابرات، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است. براین اساس حمدون توره، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در یکصد و چهل و نهمین سالگرد تاسیس این اتحادیه، شعار روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۱۴ را "ارتباطات باند پهن برای توسعه" پایدار برگزید. 
وی با بیان نقش مخابرات در برقراری ارتباط جهان با پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین وسایل ارتباطی از عصر تلگراف تا عصر اینترنت و ارتباطات باند پهن تلفن همراه گفت: اکنون ما با وجود این امکانات، می‌توانیم در هر مکان و زمانی که بخواهیم با دوستان، اعضای خانواده، همکاران و حتی اشیاء بی‌جان نیز ارتباط برقرار کنیم. 
دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات حقِ برخورداری از ارتباطات باند پهن را یکی از محورهای جامعه اطلاعاتی برشمرد و گفت: این حق، یک اصل کلیدی برای دسترسی عادلانه و جهان شمول به اطّلاعات و دانش‌هایی است که انسان‌ها قدرت نیل به خواسته‌ها و مقاصد سازنده و توسعه محور خود را به واسطه آن‌ها به دست می‌آورند. 
وی ادامه داد: امروزه برای تضمین اینکه از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزارهای کارآمدی، مانند ارائه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، حاکمیت، تجارت و بازرگانی، برای رسیدن به رشد پایدار اجتماعی و اقتصادی استفاده شود، برخورداری از ارتباطات باند پهن، امری حیاتی محسوب می‌شود و از این رو اتحادیه جهانی مخابرات، خود را پایبند می‌داند که ارتباطات باند پهن را در اختیار همه جهانیان قرار دهد و برای این مقصود، اراده سیاسیِ لازم را تقویت سازد. 
توره با تاکید براینکه توسعه دیجیتال، ابزار متحول کننده مسیرِ توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی کامل به قابلیت‌های این مهم باید شبکه‌های باند پهن پرسرعت را توسعه دهیم و هزینه استفاده از آن را به گونه‌ای که مقرون به صرفه و جهان شمول باشد، فراهم سازیم. 
وی ادامه داد: در این راستا اتحادیه جهانی مخابرات و کمیسیون ویژه باند پهن برای توسعه دیجیتال، حامیان توسعه پایدار، در خط مقدم حمایت از ترویج باند پهن، قراردارند. در کنفرانس جهانی توسعه مخابرات نیز که امسال برگزار شد بر محور کار‌ها و کوشش‌ها برای رسیدن به شعار «باند پهن برای توسعه پایدار» تاکید شد. 
دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، حمایت از کاربرد باند پهن تلفن همراه، ترویج پیوسته فناوری‌های تلفن ثابت و تأکید بر پاسخگویی به چالش‌های جهانی عصر حاضر، نظیر مقابله با دگرگونی‌های آب و هوایی را در این مسیر الزامی دانست و گفت: شبکه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر باند پهن، راه‌های میانبر توانمندساز و قدرتمندی برای دست یافتن به سه ستون توسعه پایدار (رشد اقتصادی، فراگیری اجتماعی، تعادل محیط زیست) هستند. به گفته وی تحقق اموری چون شناسایی کاستی‌های موجود در تحقیق و توسعه باند پهن، زیرساخت و توسعه بسته‌های کاربردی و خدمات، بررسی اولویت‌های سیاستگذاری عملی در زمینه‌های تخصیص طیف فرکانس رادیویی برای باند پهن و تعریف الزامات دسترسی جهانی و نیز شناسایی راه حل‌های پیشگامانه فنی، بویژه برای گسترش دسترسی به باند پهن در مناطق روستایی، کشورهای دارای کمترین نرخ توسعه تاکید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.