امنیت

فناوری اطلاعات

April 28, 2014
8:50 دوشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61880

شبیخون آنلاین رهبر هکرهای انانیموس به ایران

نیویورک تایمز فاش کرد که رهبر هکرهای گروه انانیموس (ناشناس) موسوم به سابو، بعد از بازداشت طبق دستور اف بی آی، حملات سایبری به سرورهای حکومتی ایران، سوریه، برزیل و پاکستان کرده است.
 
هکتور خاویر مونسگور یا همان Sabu در دسامبر 2011 توسط اف بی آی بدام افتاد و بعد از بازداشت همکاری گسترده ای را با اف بی آی شروع کرد، تاجایی که با لو دادن سایر اعضای  گروه هکرهای ناشناس، تقریبا این گروه را از پا انداخت.
اخیرا نیویورک تایمز فاش کرده که سابو با تخلیه اطلاعات از روی سرورهای حکومتی در ایران، سوریه، برزیل و پاکستان، دیتای سرقت شده را کپی کرده و تحویل اف بی آی داده است.
سابو موسس اصلی گروه سایبری LulzSec بود که پایه گذار هکرهای انانیموس شد و بعدها بدنبال وقوع جنبش وال استریت فعالیت‌های سایبری خود را توسعه داد و در سر لیست بخش سایبری اف بی آی جا گرفت تا اینکه در سلسله عملیاتی پیچیده اغلب اعضای آن به دام ماموران فدرال افتادند. بر اساس این گزارش، سابو، جرمی‌هاموند 27 ساله که از گروه هکری Antisec جدا شده بود را ترغیب کرده تا به سرورهای موسسه اطلاعاتی خصوصی بنام Stratfor Global Intelligence در آستین تگزاس حمله کنند و جالب اینجاست که مدارک هفته پیش به صورت مصاحبه با‌هاموند در زندان کنتاکی این موضوع را روشن کرد که‌هاموند برای حملات داخلی به 10 سال زندان محکوم شده و اتهامی‌علیه وی و همکاری با سابو برای حمله به سرورهای کشورهای خارجی زده نشده است.
طبق اسناد جدید، هدف‌ هاموند هنگام همکاری با سابو بیش از 2000 دومین و دامنه خارجی بوده است. در این فهرست علاوه بر ایران ، کشورهایی مانند نیجریه، برزیل، پاکستان، ترکیه و یا سفارت لهستان در انگلیس و وزارت نیروی عراق نیز دیده می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین طبق اسناد در اوایل 2012 سایتهای هدف قرار داده شده به اصطلاح مورد تست هکری قرار گرفتند و بعد از آپلود دیتابیس آنها، روی سروری که سابو آن را کنترل می‌کرد، ریخته شد و این موضوع از لاگ فایل چت بین سابو و‌هاموند دریافت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.