اپراتورها

تلفن همراه

April 29, 2014
15:00 سه شنبه، 9ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61915

مگ تل افتتاح شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند هزینه ایجاد اشتغال در کشور را تا 10 برابر کاهش دهد و زمینه دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات و معرفی دومین اپراتور سراسری تلفن ثابت کشور (مگ‌تل)، اظهار کرد: ابتدا برای تمام کسانی که در شرکت تعاونی منتظران عدل گستر که در زمینه تجاری‌سازی علم فعالیت می‌کنند، آرزوی توفیق دارم.
 
نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: فناروی ارتباطات یکی از مهمترین فناوری‌ها در زندگی بشر است و منشأ تحولات کلیدی در زمینه پیشرفت جوامع انسانی خواهد بود. با پیوند فناوری ارتباطات و اطلاعات فصل جدیدی از زندگی و حیات برای انسان‌ها ایجاد شده است.
 
ابوترابی‌فرد با بیان اینکه "امروز یکی از مهمترین شاخص‌ها برای جوامع توسعه‌یافته، میزان استفاده و بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات است"، خاطرنشان کرد: ایران در کنار چند کشور دیگر در عرصه استفاده از فناوری اطلاعات از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: امروز جوانان و کارآفرینان پرورش‌یافته در آغوش انقلاب توانسته‌اند در تولید دانش و تبدیل دانش‌ها به فناوری‌های نوین موفق باشند و نباید فراموش کرد نیروی انسانی عالم پشتوانه دستیابی به اهداف انقلاب است.
 
این عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه "ذات فناوری اطلاعات امکان سبقت این فناوری را از فناوری‌های ارتباطی فراهم کرده است"، افزود: تبدیل شبکه‌های مخابراتی به شبکه‌های نرم‌افزاری نکته‌ای است که به تحول و ارتقای ارتباطات منتهی شده است. در عرصه رقابت در بازار، یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی، پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی در کسب مشتری است و نباید فراموش کرد که امروز مشتری جایگاه بنگاه اقتصادی را مشخص می‌کند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی زمانی می‌توانند بازارها را در اختیار خود بگیرند که کالاها را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت و قیمت پایین به مردم ارائه کنند که استفاده از دانش و فناوری می‌تواند این فرصت را برای بنگاه‌ها فراهم سازد. امروزه کشورهای دارای رتبه اول در وجود منابع نفت و گاز، از لحاظ اقتصادی در جایگاه مطلوبی نیستند و این در حالی است که کشورهایی که توان تولید کالای با کیفیت با پایین‌ترین قیمت را دارند در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.
 
وی اضافه کرد: شرکت‌های برتر در عرصه فناوری اطلاعات به سرعت در بازارها به جایگاه مطلوبی دست یافته‌اند و شرکت مگ تل امروز دغدغه‌ای برای کسب مشتری ندارد اما با توسعه رقابت فردا ممکن است برای کسب مشتری با فعالیت رقیبان رو‌به‌رو شوند؛ بنابراین قیمت تمام شده مناسب خدمات و ارائه سرویس با ارزش افزوده مطلوب می‌تواند در عرصه رقابت موفق باشد. شرکت مگ تل می‌خواهد با کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات بصورت نجومی در عرصه رقابت موفق باشد؛ بنابراین باید مدیران اپراتورهای اول و دوم تلفن ثابت از رقابت سالم استقبال کنند و دنبال انحصار نباشند.
 
ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه "فعالیت شرکت مگ تل علاوه بر ایجاد اشتغال، به فراهم آوردن بستر برای بوجود آمدن پایه جدید در صنعت مخابرات کمک می‌کند"، تصریح کرد: البته این شرکت توجه مطلوبی در زمینه ایجاد ارزش افزوده داشته است.
 
این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند هزینه ایجاد اشتغال در کشور را تا 10 برابر کاهش دهد که اگر این مهم انجام شود، کار بزرگی در عرصه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.
 
وی همچنین به نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: به سازمان تنظیم مقررات توصیه می‌کنم که در فراهم آوردن زمینه برای ارائه خدمات مخابراتی کوشا باشد؛ البته باید توجه داشت که کار دستگاه‌های اجرایی رقابت با بنگاه‌های اقتصادی نیست بلکه باید بستر را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنند. اگر شرایط حضور مردم در اقتصاد فراهم شود، رتبه 145 ایران در زمینه فضای کسب و کار بهبود می‌یابد و همچنین زمینه برای ارتقاء رشد اقتصادی فراهم می‌شود.
 
ابوترابی‌فرد ادامه داد: مجلس با تصویب قوانین می‌تواند زمینه حضور مردم در اقتصاد و استفاده از دانش جوانان تحصیلکرده را در زمینه فناوری اطلاعات فراهم کند. این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی نیز باید به این موضوعات در عمل توجه کنند و از واردات فناوری‌هایی که نمونه داخلی دارند خودداری کنند و با ایجاد زیرساخت مناسب، بستر رقابت جهانی را فراهم آورند.
 
نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه "باید خلاءهای ارائه خدمات در زمینه تلفن ثابت رفع شود و نکته مهم دیگر این است که در عمل، احترام به مشتری ثابت شود"، اظهار کرد: امیدوارم رنگ‌باختگی برخی شرکت‌های تعاونی، به رنگ شاداب تغییر یابد و شرکت‌های تعاونی با استفاده از هم‌افزایی نیروهای انسانی و سرمایه‌های خرد مردمی بتوانند به پیشرفت کشور کمک کننند.
 
بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم کبیری مدیرعامل شرکت مگ‌تل با ارئه گزارشی در زمینه فعالیت شرکت، گفت: شرکت مگ‌تل می‌تواند در عرصه‌هایی مانند شبکه تله‌کنفرانس با هزینه کم سرویس ارائه دهد و دولت را در زمینه ارائه خدمات مخابراتی کمک کرده و تا 15000 شغل ایجاد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.