اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 30, 2014
11:55 چهارشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61935

اینستاگرام برای پزشکان

پزشکان و دانشجویان پزشکی می توانند با نسخه جدید اپلیکیشن موسوم به Figure1 ،تصاویر مربوط به بیماران خود را به صورت گروهی به اشتراک بگذارند.
 
در نسخه جدید از طریق قابلیت ایجاد گروه های جدید مبتنی بر نوع موسسه یا علاقمندی، پزشکان و دانشجویان پزشکی می توانند تصاویر بیماران را به اشتارک بگذارند.
 
Figure1 بر اساس درخواستهای زیاد از سوی کاربران، نسخه به روز شده اپلیکیشن خود را با هدف نزدیک کردن گروههای علاقمند حول محور یک موضوع خاص عرضه کرده است.
 
در حال حاضر در هر ثانیه 3.5 تصویر پزشکی بین کاربران جابجا می شود و بیش از 50 میلیون تصویر در هفته جاری دیده شده است.
 
تلاش برای ساخت کتابخانه ای تصویری از بیماران توسط پزشکان علاقمند بوسیله موسسه نوظهور کانادایی در تورنتو در همین راستا است.
 
دکتر جاشوآ لندی موسس کمپانی هنگامی که دید دانشجویان در بیمارستان و مرکز تحقیقاتی از گوشی هوشمند خود برای به اشتراک گذاری تصویری اطلاعات درباره بیماری ها و بیماران استفاده می کنند به فکر رفت تا ضمن رعایت حریم شخصی بیماران شبکه ای امن برای این کار ایجاد کند.
 
آنها در واقع چیزی شبیه اینستاگرام برای کار حرفه ای خود ایجاد کردند و هر کاربر می تواند ضمن ارسال تصاویر توضیحات مخصوص بیمار و بیماری را نیز به آن اضافه کند.
 
در حال حاضر 10 درصد از دانشجویان پزشکی در امریکا عضو این اپلیکیشن شده و تصاویر تخصصی خود را به اشتراک می گذارند تا در مواقع خاص با ارشد خود مشورت کنند. حتی پزشکان در سراسر دنیا می توانند در کیش های به خصوص مشاوره بدهند و یا مشاوره بگیرند.
 
کمپانی بنام Doximity خدمات شبکه ای مربوط به این اپلیکیشن را پشتیبانی می کند و با اپلیکیشن هایی مانند HealthTap همکاری نزدیک دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.