اینترنت و شبکه

رگولاتوری

April 30, 2014
12:13 چهارشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61938

رییس هیات مدیره شاتل: اقدام وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت اینترنت عقبم ماند

محمدحسن شانه‌ساززاده رییس هیات مدیره شاتل گفت: حرکت بزرگ وزارت ارتباطات در جهت کاهش قیمت و افزایش کیفیت اینترنت در مصوبه ۱۸۱ با کارشکنی شرکت مخابرات عقیم ماند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی شاتل، وی افزود: با اجرایی نشدن مصوبه۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سوی شرکت مخابرات ایران، اقدام مثبت وزارت ارتباطات به منظور کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی بی‌نتیجه ماند.
وی در نشست خبری مدیران شرکت‌های PAP گفت: طبق این مصوبه وزارت ارتباطات و شرکت‌های PAP نقش خود را برای کاهش قیمت اینترنت ایفا کردند و نسبت به اجرای مصوبه وزارت ارتباطات اقدام کرده و قیمت را برای کاربران کاهش دادند اما مخابرات هنوز این مصوبه را اجرا نکرده است.
 
شانه‌ساززاده، سهم یازده شرکت PAP از بازار ADSL را کمتر از یک شرکت مخابرات و به میزان حدودی ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: چون شرکت مخابرات ایران از اجرای مصوبه کاهش قیمت اینترنت خودداری کرده است، در عمل قصد و نیت وزارت ارتباطات محقق نشد و PAPها و شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت یک طرفه نسبت به کاهش قیمت خدمات خود اقدام کردند.
 
وی گفت: درحال حاضر سرویس نامطلوبی از مخابرات دریافت می‌کنیم و این شرکت سرمایه‌گذاری در لایه EDGE برای بهبود خدمات خود انجام نمی‌دهد و سرمایه‌گذاری عمده آن در بخش دسترسی و در رقابت با شرکت‌های PAP صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت با سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیرساخت‌ها میزان پهنای باند کشور را به اندازه هشت سال گذشته افزایش داده‌اند و حجم آن تقریبا دو برابر شده است اما به دلیل کیفیت نامطلوب خدمات لایه EDGE مخابرات، کیفیت خدمات آن پایین است و از مصوبه دولت نیز برای کاهش قیمت خدمات سر باز زده است.
 
به گفته شانه‌ساززاده، شرکت مخابرات ایران قانون‌گریز است درصورتی که باید به قوانین احترام بگذارد و مطابق پروانه خود SLA ارایه دهد.
 
وی درباره طرح مشارکتی که میان شرکت مخابرات و شرکت‌های PAP به امضا رسیده نیز اظهار داشت: درحالی که این طرح با مشارکت طرفین و پس از یک سال بررسی کارشناسی به امضا رسیده اما مخابرات به امضای خودش هم پایبند نیست و طرحی که دو ماه از امضای آن با مدیران ارشد مخابرات می‌گذرد، هنوز ابلاغ نشده است و سرنوشت آن در ابهام باقی مانده است. این موضوع، در شرایطی رخ می دهدکه شرکتهای PAP سالهاست با مشکل کمبود جدی امکانات مخابراتی در استانهای مختلف رو به رو هستند، تا جایی که فروش سرویس در بسیاری از مراکز مخابراتی در سطح کشور متوقف مانده است و شرکت¬های مخابراتی خود در حال توسعه سرویس و استفاده از امکانات انحصاری خود هستند.
 
شانه‌ساززاده در پایان اظهار داشت: ما که نتوانسته‌ایم به بدیهی‌ترین حقوق پروانه خود (یعنی امکانات اولیه برای ارایه اینترنت پرسرعت) دست یابیم، تصورمان بر این بود با طرح مشارکت که همه موارد آن نیز مطابق خواسته شرکت مخابرات ایران تهیه شده بود، می‌توانیم معضل کهنه امکانات را برطرف سازیم، اما در حین یک سال مذاکره برای مشارکت با شرکت مخابرات ایران، صدها هزار مشترک دیگر در فضای انحصاری توسط مخابرات جذب شده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.