تلفن همراه

گوشی

May 1, 2014
3:48 پنجشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61946

سامسونگ در فصل نخست امسال 51.8 میلیارد دلار درآمد کسب کرد

شرکت سامسونگ گزارش مالی مربوط به فصل نخست سال 2014 میلادی را منتشر کرد و توضیح داد که در این دوره زمانی سه ماهه 8.5 تریلیون ون(8.2 میلیارد دلار) سود خالص کسب کرده است و مجموع درآمدهای این شرکت کره‌ای هم 53.68 تریلیون ون(51.8 میلیارد دلار) محاسبه می‌شود.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سود خالص این شرکت کره‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 3 درصدی را نشان می‌دهد. این دومین فصل متوالی است که از سود خالص شرکت سامسونگ کاسته می‌شود و کارشناسان مهم‌ترین دلیل آن را ضعیف بودن بازار نمایشگرهای تخت و اشباع شدن بازار جهانی گوشی‌های هوشمند اعلام کرده‌اند.
 
مرکز تولید تلفن‌های همراه سامسونگ در این دوره زمانی سه ماهه توانست مجموع درآمدهای عملیاتی خود را به 6.43 میلیارد ون(6.2 میلیارد دلار) برساند.
 
البته باید توجه داشت که این رقم نسبت به درآمد مدت مشابه سال قبل 1.8 درصد کاهش یافت و نسبت به فصل قبل هم 18 درصد بیشتر شد.
 
همان طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، گوشی تازه‌وارد Galaxy S5 در فصل آینده حاکمیت بازار جهانی را در دست می‌گیرد که البته این محصول در آغاز نتوانسته است چندان مورد استقبال قرار گیرد. سامسونگ اعلام کرد که همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند آن Galaxy S4 است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.