امنیت

May 2, 2014
16:26 جمعه، 12ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61950

معاون فرهنگی سپاه: دغدغه مسئولان رفع فیلتر فیس‌بوک نباشد

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهم ترین اولویت اجرایی شدن شعار «اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی» در سال 93 را دوری جستن مسئولان فرهنگی کشور از غفلت‌های دوره گذشته قلمداد و بر این نکته که نباید دغدغه مسئولان فرهنگی کشور رفع فیلتر فیس‌بوک باشد، تأکید کرد.
 
حمیدرضا مقدم فر در گفتگو با مهر درباره های اولویت های اجرایی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 93 به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی» توضیح داد: در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که سال جاری ما یک بدهکاری نسبت به شعار سال 92 که «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نام گرفت، داشتیم چراکه با توجه به مبنای نیازها و الزامات نظام جمهوری اسلامی و نقشه راهی که مقام معظم رهبری در این شعار برای ما ترسیم کردند، ما نتوانستیم مانند حماسه سیاسی که خلق کردیم در حماسه اقتصادی موفق باشیم. از همین رو این برای ما یک بدهکاری است که باید در سال 93 و شعاری که رهبر انقلاب بر اجرای آن تاکید داشتند فعالیت های زیادی را انجام دهیم .
 
وی ادامه داد: اینکه چرا مقام معظم رهبری بر موضوع فرهنگ در شعار سال 93 تاکید ویژه ای داشته اند، موضوع بسیار ارزشمند و مهمی است که باید دلایل آن را بدانیم. اینکه چرا اقتصاد و فرهنگ باید همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی باشد نیز موضوع بسیار مهمی است که به اعتقاد من نامگذاری آن توسط رهبر عزیزمان به 2 دلیل ارتباط پیدا می کند. اول اینکه موضوع فرهنگ یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی ها و دیدارهایشان به آن تأکید ویژه ای داشتند و دوم غفلت هایی است که در این زمینه از سوی مسئولان فرهنگی کشور طی سالهای اخیر انجام گرفته است.
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه این غفلت ها یکی از منافذی است که دشمنان انقلاب از آن برای رخنه استفاده کرده اند. غفلت فضایی را برای نفوذ باز می کند که ابزار فرهنگی مانند سینما، کتاب، انواع رسانه ها و ادبیات یکی از بهترین و موثرترین محل ها برای رخنه اند و شاید یکی از دلایل این رخنه و نفوذ غفلتی باشد که تاکنون مرتکب آن شده ایم. این در حالی است که در تمام این سالها یکی از اصلی ترین رهنمودهایی که مقام معظم رهبری به مردم ارائه می دادند موضوعات فرهنگی بود. ایشان همواره به موضوعات و دغدغه هایی که در حوزه فرهنگ وجود دارد تذکر می دادند اما متاسفانه مسئولان در این زمینه غفلت می کردند و هنوز تصور می کنم برخی از مسئولان به این غفلت ادامه می دهند.
 
مقدم فر در ادامه صحبتهای خود با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور یادآور شد: خوشبختانه نقشه مهندسی فرهنگی کشور مدتی است بر مبنای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و قوانین بالادستی نظام در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و می تواند یکی از بهترین و روشن ترین ابزار برای تحقق شعار ارزشمند سال 93 یاری گر ما باشد. ضمن اینکه در این 3 دهه و نیمی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد فرمایشات رهبرمان به قدری روشن و واضح است که می تواند موجب جلوگیری از هر غفلتی شود.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه ما به جای حل موضوعات و دغدغه های اصلی مان مانند سبک زندگی ایرانی اسلامی که یکی از مهم ترین موضوعات فرهنگی ماست و اتفاقا باید به شدت مراقب نفوذ فرهنگ زندگی غربی در این جریان باشیم، دغدغه ای نداریم. اما رفع فلیتر فیس بوک می شود دغدغه اصلی مسئولان ما. اینها یعنی غفلت یعنی راه را اشتباه رفتن. مسئولان فرهنگی دولت و کسانی که بودجه در اختیار دارند، در حوزه تصمیم گیری های فرهنگی نقش موثری دارند و برای فعالیتهای فرهنگی آنها هستند که مجوز می دهند، باید بدانند که راه را اشتباه رفتن همان غفلت است.
 
وی ادامه داد: نگرانی هایی که حضرت آیت الله خامنه ای در فرمایشات قبلی خود و حتی پیام نوروزی خود پیرامون عرصه فرهنگ داشتند دغدغه هایی است که احساس می کنم غفلت مسئولان فرهنگی موجب پدید آمدن این وضعیت شده است. همین موضوع هم به خودی خود باعث رخنه و نفوذ دشمنی می شود که بی صبرانه منتظر نفوذ و شناختن غفلت هاست. بنابراین به نظر من آنچه باید در سال 93 به عنوان مهم ترین اولویت مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، شناسایی منافذ رخنه دشمن و عرصه هایی است که آنها با استفاده از غفلت ها نفوذ کرده اند و ما باید آنها را مسدود کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.