اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

May 5, 2014
12:55 دوشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62031

توافقی به ضرر کاربر : درآمد غیرقانونی صرف توسعه مخابرات میشود!

روزنامه جهان صنعت: مخابرات گویی سر سازگاری ندارد و نمی‌خواهد به حاتم‌بخشی خود پایان دهد در حالی که مبلغ 5/6 تریلیون ریال درآمد غیرقانونی کسب کرده و به مردم بدهکار است و مقرر شده بود تا این رقم را به مشترکین بازگرداند با چشم‌پوشی آقای وزیر و به گفته معاون شرکت مخابرات قرار است این رقم صرف توسعه مخابرات شود.! به نظر می‌رسد مخابرات نه‌تنها قصد بازگرداندن این رقم را ندارد بلکه با خرج کردن آن به بهانه توسعه مخابرات قصد پایان دادن به ماجرا را دارد.
در مصاحبه‌ای که معاون شرکت مخابرات با یکی از خبرگزاری‌ها صورت گرفته شده به‌طور کاملا واضح خبر از خرج کردن این رقم عنوان شده است.  
معاون شرکت مخابرات از بازگرداندن مبالغ اضافه دریافت به مشترکین تلفن ثابت در یک دوره صورتحساب مربوط به سال 92 خبر داد و گفت: مابقی اختلاف حساب‌های موجود در زمینه تلفن ثابت قرار است برای توسعه شبکه مخابراتی کشور هزینه شود.
علی سپهری‌راد با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران هم‌اکنون هیچ بدهی به مشترکین تلفن ثابت ندارد، اظهار داشت: بدهی مخابرات به مشترکین مربوط به اضافه دریافتی دوره صورتحساب یک مرداد‌ماه تا یک مهر‌ماه سال 92 بوده که براساس مصوبه «164» کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مخابرات نرخ‌های تلفن ثابت مندرج در این مصوبه را برای مشترکین اجرایی کرد و پس از آن با دستور توقف اجرای این مصوبه، مقرر شد مخابرات مبالغ دریافتی به مشترکین را براساس صورتحساب‌های گذشته محاسبه کند و اضافه دریافت‌ها را بازگرداند.
وی با تاکید بر اینکه این مبالغ به صورت مبالغ بستانکاری در قبوض صورتحساب مشترکین تلفن ثابت اعمال شد، افزود: هم اکنون مخابرات به هیچ‌وجه به مشترکین بدهکار نیست.
معاون شرکت مخابرات ایران در مورد بدهی 5/6 تریلیون ریالی که گفته شده مخابرات به دولت دارد، خاطرنشان کرد: این مبلغ بدهی نبوده و اختلاف حسابی است که در پی اجرای مصوبه شورای رقابت در سال‌های 91 و 92 ایجاد شده است که در این زمینه نیز مخابرات طبق قانون عمل کرده و نرخ مکالمات را براساس دستورالعمل شورای رقابت محاسبه کرده است اما با توافق صورت گرفته مقرر شده اختلاف حساب باقی مانده صرف توسعه شبکه مخابراتی کشور شود.
سپهری‌راد تاکید کرد: براساس مصوبه «183» کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شد تا مخابرات مبالغ اختلاف حساب با دولت را خرج توسعه شبکه مخابراتی کشور کند به این ترتیب مخابرات هیچ‌گونه بدهی به دولت نخواهد داشت.
جالب اینجاست که رقم یادشده نه رقم کم و ناچیزی است که قابل چشم‌پوشی باشد و نه درآمد دولت که آن را بذل و بخشش می‌کند بلکه سهم میلیون‌ها کاربری است که آن را به مخابرات پرداخت کرده‌اند و حالا به راحتی آب خوردن قرار است آن را صرف توسعه مخابرات کنند؛ توسعه‌ای که هیچ برنامه و هدف مشخصی برای آن ذکر نشده است و معاون شرکت مخابرات با بیان کلی تنها از توافق صورت گرفته برای خرج کردن رقم یادشده در توسعه مخابرات خبر دهد.                                                                                        
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.