امنیت

فناوری اطلاعات

May 7, 2014
15:07 چهارشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62077

علت ابطال رأی به فیلترینگ واتس‌آپ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد علت مخدوش بودن رأی کمیته فیلترینگ درباره مسدود شدن واتس‌آپ توضیح داد:‌ در آن جلسه شخصی که نماینده سابق یکی از دستگاه‌های دولتی بوده و برای خداحافظی در جلسه حاضر شده، در رأی‌گیری رأی داده که به این دلیل این تصمیم کمیته درباره واتس‌آپ در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد.
 
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران با بیان وقایع روز رأی‌گیری درباره واتس‌آپ در جلسه کارگروه فیلترینگ، اظهار داشت: در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رای‌گیری برای واتس‌آپ به گونه‌ای بود که شخصی که سمتش تغییر کرده بود و برای خداحافظی به جلسه کمیته فیلترینگ رفته بود، در رای‌گیری درباره واتس‌آپ رای داده بود.
 
وی ادامه داد: وزیر دستگاه مربوطه زمانی که این موضوع را متوجه شده کتبا به کارگروه اعلام کرده که شخص موردنظر دیگر نماینده سازمان در کمیته فیلترینگ نیست و نماینده جدید را معرفی کرده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنابراین رأی‌گیری درباره واتس‌آپ در کمیته فیلترینگ دارای اشکال شد و به این دلیل موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد.
 
واعظی گفت:‌با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص جلسه رای‌گیری، رئیس جمهور دستور داده‌اند که این تصمیم کارگروه اجرا نشود، تا در کمیسیون‌های مختلف شورای عالی فضای مجازی موضوع بررسی شود.
 
وی تاکید کرد: رئیس جمهور دستور داده‌اند برای این موضوع و برای باقی موارد، کمیسیون‌های شورای عالی فضای مجازی موضوع را بررسی کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به فارس که پرسید، آیا دستور رئیس جمهور برای عدم اجرای دستور فیلترینگ واتس‌آپ به قوت خود باقی خواهد ماند و اگر پس از این کمیته فیلترینگ مصوبه‌ای در خصوص مسدود سازی نرم‌افزارهای ارتباطی دیگر داشته باشد، وزارت ارتباطات اجرا می‌‌کند یا خیر، گفت: آنچه که در کمیته فیلترینگ تصمیم‌گیری می‌شود، برای همه دستگاه‌ها و وزارت ارتباطات ملزم به اجرا است و اجرا خواهیم کرد. اما آنچه بین کمیته فیلترینگ و شورای عالی فضای مجازی تصویب شود، اولویت اجرا با شورای عالی فضای مجازی است.
 
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که پرسید، آیا دستور رئیس جمهور برای بررسی موضوع نرم‌افزارهای ارتباطی در شورای عالی فضای مجازی در خصوص نرم‌افزارهایی که پیش از این فیلتر شده‌اند، نیز صادر خواهد شد، گفت: دستور رئیس جمهور در مورد موضوع واتس‌آپ بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.