فناوری اطلاعات

بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری از ۲۰ میلیارد دلار گذشت

منبع: همکاران سیستم
شرکت گارتنر در جدید‌ترین گزارش خود اعلام کرده است بازار نرم‌‏افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال گذشته میلادی ۷. ۱۳ درصد رشد داشته است. 
 
به گزارش گارتنر، مجموع درآمد عرضه‌‏کنندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سال ۲۰۱۳ به ۴. ۲۰ میلیارد دلار رسیده است که این رقم ۷. ۱۳ درصد از درآمد ۱۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۲ بیشتر است. جوآن کوریا، یکی از معاونین پژوهشی گارتنر درباره رشد این بازار گفته است: افزایش سرمایه‌‏گذاری کاربران نهایی در حوزه بازاریابی دیجیتال و راهکارهای مرتبط با تجری مشتری مهم‌ترین دلیل رشد این بازار در سال ۲۰۱۳ است. 
برآوردهای گارتنر نشان می‌‏دهد شرکت سیلزفورس با درآمد ۲۹۰. ۳ میلیارد دلاری ۱. ۱۶ درصد از کل درآمدهای این بازار را به خود اختصاص داده است و جایگاه اول بازار را از آن خود کرده است. شرکت سپ نیز با درآمد ۶۲۱. ۲ میلیارد دلاری ۸. ۱۲ درصد درآمدهای بازار را از آن خود کرده است و در جایگاه دوم ایستاده است. شرکت اوراکل نیز در این بازار با درآمد ۰۹۶. ۲ میلیار دلاری و سهمی ۲. ۱۰ درصدی سوم شده است. جایگاه چهارم بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری نیز از آن مایکروسافت شده است که با درآمد ۳۹۲. ۱ میلیارد دلاری خود ۸. ۶ درصد از کل درآمدهای بازار را به خود اختصاص داده است. آی بی‌ ام نیز با ۷۲۹ میلیون دلار درآمد از این بازار پنجم شده است و ۹. ۳ درصد درآمدهای بازار را کسب کرده است. این پنج شرکت در مجموع ۲. ۴۸ درصد از کل بازار را تصاحب کرده‏‌اند و ۲. ۵۰ درصد از بازار را در اختیار دیگر شرکت‌‏های عرضه‏‌کننده این راهکار‌ها قرار داده‌‏اند. 
 
گزارش گارتنر نشان می‌‏دهد کشورهای اروپای غربی همچنان پررشد‏‌ترین بخش این بازار را تشکیل می‌‏دهند. درآمدهای حاصل از بازار اروپای غربی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است. با این همه ۹. ۵۲ درصد از کل درآمدهای عرضه‌‏کنندگان این راهکار‌ها از بازار آمریکای شمالی به دست آمده است.

​​